📌I Need You
⚘A&A⚘
Sedar saja, Bad Gurl, Adrewna serta kedua ibu bapa Eli mendekati katil. Eli duduk bersandar di kepala katil. Saat itu mereka di hospital.
"Nak air?" Soal Sheylln. Eli menyambut huluran itu lalu perlahan minum. Sesudah minum, Eli memberikan gelas tadi kepada Sheylln.
"Mana Adrew?" Soal Eli.
"Erh... Kenapa kau cari Adrew?" Soal Wawa balik.
"Saya pun tak tahu, tapi sebelum saya pengsan tadi.. saya teringat Adrew. Entahlah, Adrew pernah simbah saya air.. Dan hantar saya ke hospital"-Eli
"Ka.. Kau dah ingat Adrew ke?" Soal Riana balik padanya. Eli berkerut.
"Saya tak tahu, yang saya tahu saya kenal dia siapa... Dia yang cakap dekat saya, yang kiteorang selalu gaduh"-Eli. Mereka semua diam melihat isyarat tangan Eli itu.
"Dia minta maaf, sebab dia tinggalkan saya dengan memori manis dia.. Dia tu, kawan saya atau lebih dari tu? Kenapa hati saya selalu ingin dekat dengan dia? Kenapa saya selalu nak tahu siapa dia yang sebenarnya.. Dan hati saya akan sakit bila tengok dia dengan Alivia"-Eli kedengaran sedih.
"Eli, Adrew tu.. Kawan kau mungkin? Kami pun tak tahu.. Sebab korang asyik berdua je lepas korang berbaik tu"-Wawa
"Adrew hari-hari tunggu kau sedar dari koma"-Adrewna
"Tapi kenapa dia langsung tak sama macam apa yang kamu semua cakap ni?" Soal Eli.
Bad Gurl dan yang lain terdiam, tidak tahu mahu cakap apa lagi. Eli memandang wajah kerut mereka.
"Saya tanya awak semua ni.. Kenapa dia tak sama"-Eli
"Sebab kau bi.. Bisu"-Riana perlahan. Eli menunduk sedih, air matanya mengalir ke pipi. Waktu itu apa yang dia rasa? Terhina! Bodoh! Dan segalanya... Adrew seorang yang mementingkan personaliti luaran..
"Eli.."-Adrewna yang tahu apa yang dirasanya lalu cuba memegang bahu Eli. Air mata Eli semakin deras turun, dia menepis kasar tangan Adrewna.
"Sayang.. Jangan macam ni" Pujuk Sheylln mengusap kepala anaknya lalu ditarik ke dakapan.
"Hina sangat ke jadi bisu?"-Eli.
"Dah sayang.. Cukup"-Sheylln. Yang lain beredar duduk di sofa. Leong mendekati Eli.
"Kesian Eli"-Farisya
"Eli dah ingat ke?" Soal Wawa.
"Tak, Eli cuma sedih sebab Adrew tak ada dengan dia"-Adrewna tunduk.
⚘A&A⚘
"Eli!" Panggil Adrew. Eli melangkah laju melarikan diri dari Adrew
"Eli, dengar dulu apa yang aku nak cakap ni!"-Adrew. Eli menutup telinganya dengan kedua tangannya tidak mahu dengar apa yang dikatakan oleh lelaki itu. Adrew berlari mendapatkan Eli.
Tanpa Eli sedar dengan mengejut, Adrew menarik tangan Eli dan Eli berpusing dan bibir pink Eli bersentuhan dengan bibir Adrew.
YOU ARE READING
F.U.C.K-Y.O.U
Short StoryElizabeth dan Adrew seperti musuh... Kerja mereka asyik nak gaduh je dan suatu hari mereka telah berbaik hingga mereka tidak tahu apa hubungan yang mereka berdua jalinkan bersama. "Aku nak tanya kau ni" kata Adrew yang sudah melepaskan tangan Eli. ...