BAB 10

147 5 0
                                    

📌I Need You

⚘A&E⚘

Tepat jam 6.00 pagi, Adrew dikejutkan oleh Sheylln yang sedang mengelap tubuh Eli. Sedar-sedar saja dia berada di atas sofa yang empuk itu.

"Maaflah mama kejut Adrew.. Sekarang dah pukul 6pagi ni"-Sheylln. Adrew menggosokkan matanya lalu terus duduk dari baringnya.

"Ouh, mama nak Adrew belikan sarapan eh? Mama nak makan apa?" Soal Adrew. Sheylln ketawa kecil mendekati Adrew di sofa. Adrew memandang Sheylln.

"Apalah Adrew ni.. Sekarang pukul 6pagi. Tak pergi sekolah ke?"-Sheylln.

"Ouh, taknak-lah.. Nak jaga Eli"-Adrew memandang tubuh Eli di atas katil.

"Eh Adrew ni.. Tak boleh-lah macam tu"-Sheylln

"Emmm, bosan-lah Eli tak ada.. Tak dapat nak ajak main dekat taman"-Adrew sambil meletakkan tangannya ke dagu(bukan belakang tangan).

"Janganlah macam ni, Adrew.."-Sheylln.

"Okey, Adrew balik dululah.. Nanti, Adrew datang lagi"-Adrew yang sudah berdiri. Sheylln senyum lalu mengusap kepala Adrew. Hari itulah, baru dia rasa seorang perempuan iaitu ibu, mengusap kepalanya. Sungguh dia terharu macam mahu menangis namun dia tahan. Ego. Lagipun, dia lelaki.. Okey.

"Terima kasih mama" Ucap Adrew mengucup belakang tangan Sheylln. Sheylln senyum lalu dia beredar dari bilik itu, sempat juga dia melihat Eli.

"Aku pergi dulu" Katanya perlahan.

Selesai menyiapakan diri..

Adrew sempat menyinggah ke sebuah restoran untuk membeli roti-roti atau makanan sarapan pagi. Dan terus dia pergi ke hospital.

"Hai mama" Adrew menyapa Sheylln apabila masuk saja dia ke bilik personal Eli.

"Eh, apa Adrew buat sini? Tak pergi sekolah ke" Soal Sheylln.

"Pergi tapi, Adrew beli-kan roti ni.. Jangan lupa makan tau"-Adrew

"Ouh, tak yahlah susah-susah.."-Sheylln

"Tak susah pun"-Adrew

"Kalau macam tu, marilah makan sama-sama"-Sheylln

"Eh tak apalah, Adrew dah lambat ni"-Adrew.

"Ouh, okey hati-hati"-Sheylln

"Maaf ye mama"-Adrew

"Tak apalah.. Bukan salah Adrew. Terima kasih makanan ni"-Sheylln. Adrew mengangguk dan terus beredar. Sheylln tersenyum.
___________________________________________

Setiap orang ada kelebihan dan kekurangan..
Takkan sebab kekurangan kau je
Aku perlu tinggalkan kau, kan?
___________________________________________

Sampai saja di sekolah..

Semua orang sudah bersedia ingin belajar pagi itu kecuali Adrew yang langsung tiada mood apabila melihat meja Eli kosong tiada penghuni. Dia mengeluh perlahan, dia ingin sangat gadis itu ada di situ sekarang. Kepalanya dilentokkan ke meja, menatap meja yang kosong.

F.U.C.K-Y.O.U Where stories live. Discover now