Elizabeth datang lambat 15minit dan terus saja duduk di tempatnya tanpa ada perasaan malu walaupun ada beberapa pelajar baru di hadapan.
"Siapa suruh kamu berdua duduk?" Soal Viviyen.
"Dah cikgu diam.. Duduk jelah" Jawab Elizabeth memandang tangannya yang bermain di meja, Adrew memandangnya.
"Bangun!! Duduk luar" arah Viviyen. Tanpa berlegah, Elizabeth terus keluar. Berdiri di luar baginya sudah biasa. Dia mengeluh.
"Kan bagus? Kalau Adrew ada"
Kata hatinya lalu terus menggelengkan kepalanya untuk sedar dari angan-angan.
"Apalah gila sangat kau ni?" Soal Eli perlahan.
"Hai" ucap Adrew yang tiba-tiba keluar dari kelas. Eli memandangnya.
"Asal kau dekat sini?" Soal Eli
"Nak teman kau?" Jawabnya
"Apa kau cakap ni.. Pergi masuklah"
"Kalau aku taknak?". Eli menjelingnya.
"Eli, aku nak tanya ni.. Kau kena jawab jujur.. Baru aku masuk" Kata Adrew
"Ha, apa dia?" Soal Eli
"Kau suka aku eh?". Eli ketawa.
"Apa yang lawaknya?" Soal Adrew hairan.
"Tak ada benda lain ke kau nak tanya?"
"Aku nak tahu je"
"Okey, kau bagi satu sebab kenapa kau nak tahu?"
"Em.. Sebab semalam kau terus jadi beku bila aku cakap aku benci kau"
"Ouh.. nope. Aku berlakon saja jer" Eli mengelak.
"Okey, aku dah tahu.. Aku masuk dulu tau"
"Ha.. berambus sekarang". Adrew ketawa kecil lalu berdiri di depan Eli lalu merapatkan mukanya ke muka Eli mungkin jauhnya dua inci?
"I was thinking you a good person and I think i want you to live in my heart. Only my heart" kata Adrew lalu mengelip sebelah matanya sebelum memberikan senyuman manis pada Eli. Eli hanya terkaku.
"I like you hair, i like your smile, i like Your body, i like your face and all of you is mine.." sambung Adrew. Eli diam mendengar kata-kata Adrew.
"And... You must know what mean of F.U.C.K Y.O.U" Adrew berbisik pada telinga Eli lalu senyum pada gadis itu. Eli hanya terkaku mendengar perkataan FUCK YOU? Adrew mencuit hidung Eli lalu masuk ke kelas. Eli terkaku saja.
"Adrew, nak dekat aku ke? Tapi, apa maksud dia fuck you tu?" Bisik hatinya lalu dia tersenyum saja. Seorang diri.
Kringgg...
Eli melentokkan kepalanya ke meja lalu menghadap Adrew yang juga melentokkan kepala memandang dia. Adrew mengeyit matanya dan Eli ketawa.
"Eh, kau asal? Ketawa sorang-sorang" Kata Wawa sambil menepuk bahu Eli. Eli tidak bangun sebab dia tidak perasan, dia seronok apabila Adrew kacaunya.
"Tak yah kacau dia.." kata Riana. Wawa memandang Riana bagi menjelaskan kenapa. Riana menunjukkan ke arah Adrew dengan mulutnya. Mereka berlima serentak memandang Adrew.
"Wah.. Dia orang dah berbaik ke?" Soal Risyi.
"Aku rasa dah.. Biarkan je, kalau benda tu boleh bahagiakan Eli" Jawab Wawa
"Okey.. Kita jaga ketat-ketat hubungan dia orang k?" Kata Farisya
"Ya" Balas mereka serentak.
Adrew bangun lalu mendekati Eli dengan mendekatkan mukanya ke muka Eli sambil tunduk sedikit badannya.
YOU ARE READING
F.U.C.K-Y.O.U
Short StoryElizabeth dan Adrew seperti musuh... Kerja mereka asyik nak gaduh je dan suatu hari mereka telah berbaik hingga mereka tidak tahu apa hubungan yang mereka berdua jalinkan bersama. "Aku nak tanya kau ni" kata Adrew yang sudah melepaskan tangan Eli. ...