BAB 24

120 5 0
                                    

📌I Need You

⚘A&E⚘

Still Flashback..

"Permintaan mama kamu, sebelum menghembuskan nafas yang terakhir ialah.. Memulihkan suara kamu"- Leong. Eli mengelap air matanya dan di sebelahnya pula Fakrul.

"Fakrul pun dah rancang dengan ayah.. Akan temankan kamu untuk pemedahan"-Leong.

"Buat apa nak teman? Ayah sendiri boleh teman saya"-Eli.

"Tak boleh.. Ayah ada hal dekat pejabat. Lagipun, pemedahan kamu akan dibuat di luar negara"-Leong.

"Luar negara?"-Eli.

⚘A&E⚘

"Hai Adrew.." Alivia menyapa Adrew sebaik saja melihat mahu mendekatinya. Eli berpusing balik ke meja rakannya. Haih, tak jadi.

Riana menggangkat kening melihat Eli kembali ke meja mereka. Muka macan sedih je. Ahli Bad Gurl yang lain dan Adrewna juga menolak makanan ke tepi dan fokus kepada Eli.

"Kenapa pandang saya macam tu?" Soal Eli sebaik saja mengambil tempat duduk bersebelahan dengan Adrewna.

"Tadi bukan nak makan dengan Adrew ke?" Soal Adrewna balik. Eli menukar pandangannya ke arah makanannya semula. Memang nak!!! Tapi---

"Oi! Termenung pulak.. Kiteorang tanya ni" Kata Wawa di depannya sambil menepuk perlahan belakang tangan Eli. Eli sedar.

"Mana ada saya nak makan dengan Adrew.. Saya saja je, nak gurau dengan korang" Bohong Eli. Mereka gelak bersama, Eli berkerut. Gila?

"Kiteorang bukan kenal kau semalam tau, Eli.. Kau sedih ke, happy ke. Sama je, kiteorang tahu"-Riana. Eli buat muka merajuknya lalu menunjukkan ke arah Adrew dan Alivia. Serentak mereka semua menoleh memandang ke arah Eli tunjuk.

"Haih.. Ni bukan firstime kau nampak diorang macam tu. Asal hari ni, kau tiba-tiba nak sedih gila ni?"-Lily.

"Ala.. Saya cuma nak bagi dia makanan ni. Saya sendiri yang masak ikhlas untuk dia dan nak ucap terima kasih.."-Eli sambil menekup mukanya.

"Nak terima kasih buat apa? Dia bukan ada jaga kau pun masa kau luekimia dulu"-Adrewna. Eli menurunkan tangannya.

"Korang tak tahu ke?" Soal Eli. Mereka berkerut sambil menggelengkan kepala. Eli senyum bahagia sambil menjawab.

"Adrew-lah yang derma darah pada saya.. Sebab tu-lah saya nak ucap terima kasih dekat dia. Doktor Fakrul cakap, masa tu saya tinggal nyawa-nyawa ikan je nak hidup. Nasib baiklah, Adrew derma darah tu"-Eli. Kini, mereka memandang Adrewna. Adrewna menjongkang-jongkit bahunya.

"Apa? Adrew derma darah dekat kau? Hahahah, mimpi kau jelah. Betina!" Celah Alivia. Mereka berlapan memandang wajah Alivia.

"Kau ni.. Asal? Jauh berapa kilometer pun kau boleh dengar.."-Lily. Alivia ketawa sinis.

"Jauh mana, dekat mana.. Musuh aku takkan boleh sorok dari aku"-Alivia.

"Kenapa kau suka cari hal dengan kiteorang hah?!" Marah Risyi. Alivia senyum lebar merenung Eli.

F.U.C.K-Y.O.U Where stories live. Discover now