📌I Need You
⚘A&E⚘
Bad Gurl melangkah kaki masuk ke bilik Eli dan melihat Adrew berdiri kaku memandang lantai.
"Bi.... Bisu?" Ucapnya perlahan.
🌹
"Adrew?"-Wawa. Adrew menggangkat mukanya dengan wajah yang sedikit kecewa membuatkan Bad Gurl rasa tak keruan.
"Maaf, aku nak balik" Kata Adrew terus meninggalkan mereka di bilik itu. Bad Gurl memandang sesama sendiri. Adakah Adrew sudah berubah hati apabila mendapat tahu yang Eli bisu?
🌹
"Korang fikir ape?" Soal Lily yang baru saja habis belanja di supermarket untuk membeli makanan ringan untuk mereka semua. Bad Gurl yang lain terus memandang Lily yang sudah merapati mereka dengan dua plastik besar penuh makanan ringan.
"Aku cuma takut" Jawab Wawa.
"Takut apa?" Soal Lily balik yang sudah duduk di depan mereka dengan kerusi.
"Takut Adrew tinggalkan Eli sebab bisu"-Wawa. Serentak Bad Gurl semua mengeluh perlahan.
"Janganlah cakap macam tu. Kalau nak tahu pun aku takut juga cuma chill-lah. Bukan masanya kita nak fikir benda-benda negative macam ni. Kalau kita fikir buruk, buruklah jadinya. So, jangan fikir-fikir. Doakan je Eli cepat sedar." Kata Riana dengan senyuman.
"Mana Adrewna?" Soal Risyi
"Dia kejap lagi sampai kot" Jawab Riana.
"Aku benci gile dengan Alivia tu.. Perangai macam apa!" Celah Wawa
"Herm, samalah. Tak habis-habis nak kacau Eli. Kalau tak sebab Eli, aku dah lama tumbuk muka dia sampai benyai au.. Lagi-lagi kawan-kawan dia tu" Sokong Farisya geram.
"Erk... Ark.."-Suatu bunyi membuat Bad Gurl terus melihat Eli di katil. Mereka semua terkejut lalu berlari mendekati Eli yang sudah duduk.
"Weh Eli!!" Riang suara Wawa sambil memeluknya.
"Dokk, panggil doktor cepat!!" Arah Risyi. Farisya terus berlari keluar memamggil doktor.
Beberapa minit kemudian...
Bad Gurl, Adrewna, Sheylln dan Leong terus mendekati doktor Fakrul yang baru saja keluar dari bilik personal Eli.
"Syukur, anak cik dah sedar. Tapi, dia bisu dan dia tak ingat apa-apa sebab kemalangan tu menyebabkan hentakan yang kuat pada kotak suaranya dan kepalanya" Terang doktor Fakrul. Mereka semua gembira bercampur sedih apabila mendengar penjelasan doktor Fakrul itu.
"Cik dan yang lain dah boleh masuk.. Jururawat saya sedang menasihati Eli je"-Doktor Fakrul. Mereka mengiyakan lalu melangkah masuk ke bilik personal Eli.
"Ah, cik Sheylln dan Encik Leong. Saya sarankan yang cik dan encik jangan terlalu memaksa dia untuk menggingati perkara lampau-lah sebab dia baru saja sedar"-jururawat Angelina itu.
YOU ARE READING
F.U.C.K-Y.O.U
Short StoryElizabeth dan Adrew seperti musuh... Kerja mereka asyik nak gaduh je dan suatu hari mereka telah berbaik hingga mereka tidak tahu apa hubungan yang mereka berdua jalinkan bersama. "Aku nak tanya kau ni" kata Adrew yang sudah melepaskan tangan Eli. ...