BAB 9

147 6 0
                                    

📌I Need You

⚘A&E⚘

Baiklah pada para pembaca.. Mulai sekarang, saya akan namakan.. Rakan-rakan Eli ialah Bad Gurl ya? Dan rakan-rakan Alivia ialah 5girl Sebab akan memudahkan kerja saya dan memudahkan pembaca sekalian.
🌹tq🌹

"Haih... Macam manalah kalau Adrew tahu yang Eli bisu? Dia nak lagi ke dengan Eli?"-Farisya

"Janganlah cakap macam tu, Adrew mesti boleh je. Sekarang pun dia sibuk nak jaga Eli"-Risyi

Serentak itu pintu bilik dibuka, mata merek berenam terus mengalihkan pandangan ke pintu. Mereka terus geram apabila melihat wajah ceria Alivia dan rakan-rakannya memasuki bilij personal Eli.

"Wow! I'm very excited.. Well, we hear you all kata bisu?" Kata Alivia dengan tawa di hujung kata bersama Hesley, Viona, Nana dan Georgia.

"Lepas ni, memang sah sah Eli ni kena tinggal" Celah Hesley.

"We all akan bagitahu dekat Adrew, dan bila Eli sedar 'dimana Adrew aku?' Kesian" Lempar Viona dengan tawanya.

"So? Deal? Korang tak kacau hidup aku.. Aku tak kacau hidup korang. Korang biar Alivia dengan Adrew and korang biar Eli merana, deal?" Kata Nana. Riana yang menahan geram lagi tadi mahu memukul Alivia namun lengannya dipegang. Dia menoleh memandang wajah Wawa. Wawa mengelengkan kepala.

"Kiteorang takkan biarkan sahabat kiteorang merana. Tapi satu je aku nak cakap, sekali kau sakitkan sahabat kiteorang, 10kali ganda kiteorang buat kau sakit dan, kiteorang diam.. Tak bermakna kiteorang kalah. Kau cakap, tak bermakna kau menang.. Depan jasad, Eli yang masih hidup ni.. Kiteorang diam sebab kiteorang tahu yang Eli pun tak nak kiteorang gaduh depan dia.. Jadi, aku harap kau boleh blah dari sini sebab aku tahu kau datang sini cuma nak sakitkan hati kami..." Kata Wawa yang sudah melepaskan lengan Riana. Alivia, Hesley, Georgia, Viona dan Nana ketawa serentak.

"Kau tak cakap pun, kiteorang tahu korang kalah dan apa-apa pengorbanan korang pun, Eli akan merana.. So what?" Balas Nana.

"Korang ingat ni, aku takkan berhenti kacau life korang.. Sebab, dulu pun.. Eli dengan korang ni lah yang kacau life aku-kan?" Kata Alivia. Riana tersenyum sinis.

"Tapi kau tak tahu sebab apa Eli buat macam tu! Kalau tak sebab abang kau, Eli takkan kehilangan adik kandung dia sendiri!!" Marah Riana. Alivia tersengih sinis.

"Apa yang kau merepek ni perempuan?" Soal Georgia.

"Steven-lah punca Elina bunuh diri!"-Riana yang memang sudah terlalu marah pada Alivia yang melekat dengan reaksi tidak bersalah.

"Kau.. Nak tuduh abang aku pulak?" Soal Alivia sinis.

"Riana tak tuduh, semua tu kenyataan. Kalau kau nak tahu, tanya abang kau yang dia......"-Lily. Tiba-tiba, pintu bilik dibuka, mereka memandang tiga orang lelaki yang sudah berada dibilik.

"Apa yang korang buat kat sini, Alivia?" Soal Rey

"Ak... Aku nak lawat kawan akulah" Jawabnya dengan wajah yang memang gembira. Rakan Eli memandang saja dengan perasaan geram dengan dia kerana penuh dengan penipuan.

"Seronoknya muka kau tu, kalau melawat orang sakit takkan gembira macam tu" Sindir Adrew lalu bergerak ke kerusi yang di samping katil Eli. Alivia mengigit bibir bawahnya apabila sangat pedas di telinganya mendengar balasan Adrew. Bad Gurl terus tersengih apabila mendengar ayat Adrew.

"Kami balik dululah.. Er.. Adrew, awak tak....."-Alivia

"Kau nak balik, balik jelah.. Tak yah ajak aku. Aku busy jaga wife ni, tak nampak?"-Adrew tanpa memandangnya. Bad gurl serta dua, Rey dengan Leoy telah duduk di sofa sebelah tingkap bilik itu. Risyi dan Farisya kembali duduk di sofa sebelah tingkap itu. Hanya Lily, Riana dan Wawa saja di sisi katil Eli.

F.U.C.K-Y.O.U Where stories live. Discover now