BAB 7

171 7 0
                                    

📌I Need You

⚘A&E⚘

___________________________________________

Aku belum tahu apa itu CINTA tapi suatu hari tu, aku terjumpa suatu cahaya dan aku mendekatinya lalu baru ku tahu apa itu CINTA. Dialah yang membuat ku jadi gila, makan tak kenyang mandi tak basah. Terima kasih, CINTA....
___________________________________________

Eli tersedar apabila Adrew mengejutnya dan dia melihat kedua ibu bapanya berada di sampingnya. Dia seakan tidak percaya yang orang tuanya akan datang menjeguknya. Kalau masa seperti ini, mereka langsung tiada masa untuk meluangkan waktu bersama tapu tiba-tiba saja mereka datang dengan wajah terlalu risaukan Eli. Adrew tersenyum pada Eli yang memandangnya pelik.

"Ap...... a... Ma....."

"Apa kamu cakap ni sayang?" Soal Sheylln tidak faham.

"Maafkan saya, cik Sheylln dan Encik Leong, saya lupa nak bagitahu. Eli punya leher terhentak kuat di bucu meja jadi... Buat masa ini, dia perlu jaga suaranya serak dan hilang. Dan Eli tak bisu"

"Ah... Siapa yang buat macam ni pada anak mama?" Soal Sheylln. Adrew diam apabila Eli memegang tangannya meminta dia diam.

"Siapa, Adrew?" Soal Leong

"Saya tak tahu.." Jawab Adrew.
___________________________________________


___________________________________________

Eli membuka matanya apabila menyedari yang Adrew menyelimutkannya. Adrew tidak perasan yang Eli membuka mata. Adrew duduk di samping Eli.

"Cepat sembuh... Supaya aku boleh bawak kau pergi taman rahsia" Bisiknya. Eli cuma diam saja, tidak mahu bangun. Lelaki ini ego, ego sangat apabila dengannya. Tak lama lepas itu Adrew mengucup belakang tangan Eli lalu melentokkan kepala ke sisi katil.

⚘A&E⚘

Hari ini, Eli sekolah seperti biasa tapi dia datang agak awal dari sebelum ini. Dia melihat meja Adrew. Kosong. Datang lambat kot teka hatinya. Sudah satu jam berlalu masa Kimia, dia melihat meja Adrew still kosong. Eli sudah bosan.

"Asal Adrew tak datang?" Soal Wawa pada Eli. Eli menjongkang jongkit bahunya. Wawa menganguk. Alivia tiba-tiba menepuk belakang Eli dan masih berdiri di sebelahnya. Mereka bertujuh memandangnya yang berdiri di samping Eli.

"Hai, bisu... Hahahahah, kenapa ingat Adrew? Dia tu dah tak nak kau lah sebab kau bisu" Kata Alivia. Wawa mahu berdiri namun Eli memegang lengannya. Yang lain pun perasan kelakuan Eli jadi dia turuti saja.

"Kalau kau nak tahu, Adrew tu ex Alivia. Dan tak lama lagi, diorang akan bersatu semula.. Jadi, please jangan kacau hubungan diorang, ya?" Celah Hesley.

"Kau....." Belum sempat Riana membahas pada mereka, Eli menggelengkan kepalanya perlahan. 

"Sweet bukan main.. tapi lelaki tak setia hahahah" Bisik Alivia lalu melangkah pergi. Riana menyandang kaki Alivia lalu perempuan itu jatuh tersandung. Kedengaran tawa sekelas membuat Alivia lantas keluar dari kelas itu.

⚘A&E⚘

Eli sedikit terkejut juga apabila Mak Yah menjemput seorang tetamu lelaki masuk untuk berjumpa dengannya dan lelaki itu ialah Adrew. Eli turun dari bilik lalu duduk di sofa lain dari sofa Adrew. Siap saja Mak Yah tuangkan air ke dua gelas di atas meja dia terus ke dapur. Adrew memandang wajah Eli tanpa senyuman.

F.U.C.K-Y.O.U Where stories live. Discover now