📌I Need You
⚘A&A⚘
Bukkk...
Adrew terus melepaskan tangan kakaknya itu apabila mendengar orang jatuh, Adrewna yang hampir jatuh sempat memegang pemegang tangga itu.
"Mama!" Jerit Adrewna mahu menangis melihat keadaan ibunya terbaring di tapak tingkat satu dengan kepalanya berdarah itu.
Adrewna berlari mendapatkan ibunya lalu digoncangkan tubuh orang tua itu. Air matanya deras keluar manakala Adrew terkaku menatap ibunya terbaring.
⚘A&A⚘
"Jangan risau, kami boleh kembalikan suaranya.. Sebab, anak cik ni hilang suara berpunya dari eksiden pada kotak suara.."-Doktor Fakrul
"Syukurnya.."-Sheylln gembira.
"Tapi, lepas operation ni.. Anak cik tak boleh terus bercakap-lah. Perlahan-lahan cik ajar dia cakap. Nanti, lama-lama baru anak cik akan biasa"-Doktor Fakrul.
"Ouh, tak apa.. Saya akan bantu apa yang boleh"-Sheylln.
"Erm, bila cik nak mula operation tu?" Soal Doktor Fakrul masih dengan senyumannya.
"Erh---"
"Saya taknak" Potong Eli. Serentak Doktor Fakrul dan Sheylln memandangnya.
"Kenapa ni sayang?" Soal Eli perlahan sambil memegang tangan anaknya. Eli tepis.
"Hina sangat ke jadi bisu?"-Eli
"Sayang, ini semua kebaikan kamu"-Sheylln cuba memegang tangan Eli.
"Kebaikan saya ke, atau kebaikan mama? Mama malukan ada anak bisu.."-Eli menarik tangannya untuk membuat bahasa isyarat.
"Tak Eli.. Mama taknak dengar cacian orang pada Eli.. Mama sedih sangat dengar semua tu"-Sheylln.
"Apa-apa yang mama cakap takkan ubah pilihan saya... Saya balik dulu"-Eli bangun lalu keluar dari bilik Doktor Fakrul itu.
"Maafkan saya doktor, saya pergi dulu.. Pasal operate tu saya bincang dengan anak saya dulu"-Sheylln
"Baiklah"-Doktor Fakrul lalu senyum manis. Sheylln lantas keluar dari bilik itu dan mengejar Elizabeth.
Baiklah semua, hari ni saya nak kongsi prolog untuk BAB akan datang..
___________________________________________Elizabeth: saya tak perlukan kata-kata manis awak untuk sedapkan hati saya.. Apa-apa yang terungkap, takkan pulihkan semuanya.
Rey: aku langsung tak akan cuba sedapkan hati kau. Aku cakap betul, Adrew terpaksa demi kau.
Elizabeth: buat apa dia buat sesuatu dengan terpaksa demi aku? Sedangkan, dia dah bahagia dengan perempuan tu.
___________________________________________Uhu, macam mana? Deal tak, skrip tu? Ada lagi-lah nak share skrip bab akan datang.
___________________________________________
YOU ARE READING
F.U.C.K-Y.O.U
Short StoryElizabeth dan Adrew seperti musuh... Kerja mereka asyik nak gaduh je dan suatu hari mereka telah berbaik hingga mereka tidak tahu apa hubungan yang mereka berdua jalinkan bersama. "Aku nak tanya kau ni" kata Adrew yang sudah melepaskan tangan Eli. ...