📌I Need You
⚘⚘
Rania merenung kubur di depannya. Menahan sebak di dada. Mengalir air matanya setitis dilap cepat. Menutup yassin dan menuangkan air dan bunga mawar di atas tanah itu.
"Jangan nangis, doakan je mereka di sana tenang" Kata Zhafran sambil mengusap belakang Rania.
"Betul tu" Setuju Fakrul.
"Jom gerak!"-Zurattul. Fakrul memukul perlahan bahu Zurattul.
"Dekat kubur ni, main jerit-jerit pulak"-Fakrul.
"Jom sayang"-Zhafran memimpin tangan Adira. Adira menarik tangan Zhafran menandakan mahu dukung. Mereka bertiga tersenyum melihat gelagat tiga beranak ini.
"Ngada-ngada.. Jalan sendirilah"-Zhafran.
"Tanat tawan daddy!"-Adira dengan pelat 'k' waktu itu. Zhafran terus mendukungnya.
⚘⚘
Makan malam itu sungguh meriah, ramai yang datang. Hari ini, sudah genap setahun perkahwinan mereka berlalu.
Flash back..
"Zhaf.. Zhafran!!"-Rania. Siti Aisyah(Alverisca) menarik Rania ke dakapan.
"Sabar nak.."-Aisyah..
Malam itu..
"Maafkan saya, Fakrul.. Saya benci diri saya. Saya cintakan awak, tapi, saya lebih cintakan Zhafran!"-Rania.
"Ouh, sebab tu awak larikan diri dari perkahwinan ni?"-Fakrul kecewa.
"Maafkan saya, Fakrul.."-Rania.
》》》》》》》》》》》》》》》》》》》》
Sebulan kemudian..
"Fakrul, dah lama tak jumpa"-Alivia. Fakrul diam saja.
"Maafkan saya, sebab saya awak tak kahwin dengan Rania"-Alivia. Fakrul memandang wajah Alivia dengan senyuman manisnya. Macho woo!
"Dah sebulan berlalu.. Tak perlu ingatlah"-Fakrul.
"Saya nak minta tolong ni"-Alivia. Fakrul masih senyum pada Alivia menyebabkan pipi Alivia merah, menahan malu.
"Apa dia?" Soal Fakrul.
"Tolong jadikan imam saya masa solat?"-Alivia. Fakrul ketawa kecil.
"Saya cakap betul-betul ni.. Saya cintakan awak, sejak awak ajak saya pusing China ni"-Alivia.
"Awak tunggu ke waktu tu?" Soal Fakrul lagi.
"Yelah! Tapi tak ada pun.."-Alivia marah
"Saya akan ajak isteri saya je pusing"-Fakrul. Alivia membuat muka sedih.
"Awak jadi isteri sayalah, bolehkan?"-Fakrul. Bulat mata Alivia mendengar jawapan itu.
"Nak tak? Saya dah jatuh cinta dekat awak"-Fakrul.
YOU ARE READING
F.U.C.K-Y.O.U
Short StoryElizabeth dan Adrew seperti musuh... Kerja mereka asyik nak gaduh je dan suatu hari mereka telah berbaik hingga mereka tidak tahu apa hubungan yang mereka berdua jalinkan bersama. "Aku nak tanya kau ni" kata Adrew yang sudah melepaskan tangan Eli. ...