BAB 21

114 5 1
                                    

📌I Need You

⚘A&E⚘

Elizabeth tidak dapat lagi menahan air matanya lalu deras mengalir ke pipi. Adrewna menariknya ke dakapan. Dia sedih melihat nasib Eli walaupun dia tidak tahu bagaimana rasanya menjadi bisu dan dikritik oleh orang kawan baik sendiri.

"Sabar, Eli.. Semua ni jadi, mesti ada hikmah"-Adrewna sambil mengusap perlahan rambut Eli. Eli diam, namun air matanya tetap mengalir deras.

Adrew, seorang lelaki yang dia sayang. Sayang sangat. Sudah menghancurkan hatinya, dikala ingatannya sudah pulih. Ia, walaupun dulu Adrew mengutuknya, dia tidak terasa sangat sebab dia pun tidak kenal dengan mamat tu.

Tapi, sekarang sudah lain.. Ingatannya sudah kembali, hatinya sangat sakit dan seperti dikoyak-koyakkan. Sakit yang dirasainya, tidak pernah wujud dalam hidupnya sebelum ini. Sakitnya, terlalu sakitnya.

⚘A&E⚘

Dua hari selepas kejadian...

Eli menarik lengan Adrew kuat, lalu Adrew terpusing menghadap tubuh Eli. Adrew diam, dengan lagaknya. Eli bereaksi serius.

"Kau nak apa?" Soal Adrew sambil menyilang tangannya.

"Kenapa awak macam ni dengan saya? Apa salah saya?"-Eli. Adrew ketawa sinis.

"Sebab kau tak sempurna.. Betina bisu!!"-Adrew

"Sampai hati awak cakap macam tu.. Takkan awak tinggalkan saya sebab bisu je?"-Eli

"Suka hati akulah nak tinggalkan kau ke apa.. Kau siapa? Awek aku?"-Adrew

"Habis tu, saya siapa dihati awak?"-Eli

"Kau bukan sesiapa dan tak ada langsung tempat kau dalam hati aku.. Full stop!"-Adrew

"Ad..."-Eli terus berlari ke tubuh Adrew dan terus memeluknya. Adrew menolak tangan Eli yang telah berada di tubuhnya.

"Maafkan aku, aku terpaksa"-Adrew. Eli masih lagi memeluk Adrew.

"Jangan buat macam ni, Eli"-Adrew. Eli masih erat memeluk Adrew. Adrew terus menolak Eli kasar, dan menyebabkan tangan Eli terlepas dan jatuh ke lantai.

"El--"-Adrew.

"Hahahaahah, bagusnya my boy.. eh, betina. Tengoklah, siapa yang Adrew pilih, kau ke aku?"-Alivia mendekati mereka. Eli yang dilantai itu memandang wajah Alivia.

"Sayang, awak pilih betina ni ke saya?" Soal Alivia. Adrew tersenyum sinis.

"Mestilah you baby"-Adrew. Eli menatap wajah Adrew dengan perasaan kecewa.

"Aku harap, kau boleh berambus! Sebab Adrew tak pilih kau lagi.. Done?"-Alivia. Eli diam saja di lantai.

"Dah lah.. Jom kita yang beredar, betina ni tak dengar cakap kita. Membazir je suara kita-kan?"-Adrew sambil menarik tangan Alivia untuk beredar, Alivia pun ikut tanpa membantah.. Sempat juga dia memandang sinis muka Eli.

Tinggallah Eli berseorangan di situ. Sampai hati Adrew😢 biarkan Eli jatuh. Eli sedih sangat, hari ini, baru dia rasa bagaimana seseorang mengkhianati hatinya sendiri. Dia bangun sendiri tanpa huluran Adrew, orang yang dia sayang tapi tak sekarang. Adrew? Tidak lagi dia peduli. Dia tidak akan mengalah pada lelaki itu. Takkan sesekali!

F.U.C.K-Y.O.U Where stories live. Discover now