BAB 20

119 5 2
                                    

📌I Need You

⚘A&E⚘

"

Eh, Adrew... Kenapa kamu di sini?" Soal Desment melihat Adrew yang berada di pintu bilik kesihatan sambil melihat dalam bilik. Adrew menoleh lalu membetulkan postur berdirinya memandang wajah Desment.

"Tak ada apa-apalah, cikgu" Jawab Adrew. Desment menjeling sekilas di bilik itu.

"Kamu nak jumpa dengan Eli ke apa ni?" Soal Desment lagi.

"Sa--"

"Eh, cikgu.. Kamu pun ada sekali, erh, nak masuk ke? Kalau nak, sekarang Eli kena rehat.. Tak boleh dengar bising" Usul Fakrul yang di pintu. Adrew menjeling, taknak bagi aku kacaulah tu! Tak guna punya doktor bisik hati Adrew.

"Ah, macam tu.. Saya datang nak tahu keadaan Eli. Dia macam mana? Okey tak tu.."-Desment

"Ouh, keadaan Eli sekarang dah bertambah baik. Ingatan dia dah pulih.. Pulih sepenuhnya"-Fakrul. Adrew tersentak. Dah pulih?

"Wah, dah ingat? Bagusnya.. Saya rasa, saya akan hantar Eli ke rumahnya"-Desment. Fakrul tersenyum.

"Cikgu sangat baik dengan pelajar. Tapi, Eli sekarang perlu rehat jadi, cikgu tak bolehlah hantar dia sekarang"-Fakrul.

"Ouh, begitu.. Tak apalah, ada masa lima jam lagi. Kalau dia sedar nanti, bolehlah bagitahu saya"-Desment. Fakrul mengangguk perlahan.

"Erm, kamu Adrew.. Tak masuk kelas? Nak jumpa Eli pun, Eli tak boleh dikacau sekarang. Harap kamu faham"-Desment sudah memandang wajah Adrew begitu juga Fakrul.

"Erh.."-Adrew

"Maaflah Adrew.. Eli betul-betul perlukan waktu untuk rehat"-Fakrul. Adrew mengeluh tidak puas hati.

"Saya gerak dululah cikgu.. Saje je lalu sini, tak ada masanya nak jenguk perempuan tu dan tak ada masa nak layan penipu ni"-Adrew sudah melangkah dua tapak.

"Ad---"

"Tak apalah cikgu.. Biasalah, jangan ambil hati pada dia. Masih muda, lainlah kalau macam saya"-Fakrul menahan kemarahan Desment untuk marah Adrew yang bersikap kurang ajar.

"Hmm.. Kamu ni baik sangat pada orang yang kurang ajar pada diri kamu"-Desment. Sekali lagi, Adrew tersenyum manis.

"Sebagai doktor, terpaksalah.."-Fakrul.

"Hm, baik sungguh hati kamu ni.. Untung siapa jadi isteri kamu"- Desment. Fakrul ketawa kecil.

"Erm, saya pergi dululah.. Ada hal lagi nak buat ni. Macam-macam pelajar sekolah ni"-Desment sambil mengeluh kecil begitu juga dengan Fakrul.

"Sabarlah cikgu.. Terpaksalah, demi cari duit. Bukan senang, nak cari duit pada zaman sekarang ni"-Fakrul. Desment tersenyum sambil menepuk bahu Fakrul.

"Jaga elok-elok pasakit kamu tu"-Desment. Fakrul menggangguk laju dan Desment melangkah pergi.

Fakrul tunduk hormat pada Desment yang tua hanya setahun darinya. 22. Fakrul 21. Setelah Desment beredar, Fakrul terus melangkah masuk ke bilik dan memandang wajah Eli yang tersenyum padanya.

"Macam mana?"-Eli. Fakrul terus duduk di kerusi di samping katil Eli.

"Dia taknak teng---"

"Saya gerak dululah cikgu.. Saje je lalu sini, tak ada masanya nak jenguk perempuan tu dan tak ada masa nak layan penipu ni"

F.U.C.K-Y.O.U Where stories live. Discover now