BAB 2

274 9 0
                                    

📌I Need You

⚘A&E⚘

Mereka berdua berdiri sambil menunduk kepala dan memandang lantai. Rasa bersalah mungkin? Tapi tak pandai serik.. Ish, ish, ish.

"Kamu ni nak spm tau.. Tak reti malu ke dengan sikap macam ni? Gaduh memanjang" -Desment

"Bagitahu saya apa sebab kau orang bergaduh?" -Desment. Mereka berdua diam saja, gaduh bukan main lepas tu tak nak pula mempertahankan diri masing-masing waktu tu.

"Kenapa diam?" -Desment. Mereka diam lagi.

"Saya terpaksa panggil ibu bapa kamu berdua" -Desment sambil mengeluh.

"Cikgu rasa ade ke orang nak anggap saya ni sebagai anak?" Soal Adrew dengan wajah dinginnya. Desment dan Eli memandang wajahnya.

"Apa yang kamu cakapkan ni?" Soal Desment balik.

"Selepas kakak saya mati saya hidup macam anak yatim piatu. Cikgu pula nak panggil ibu bapa saya" Jawab Adrew. Eli memandang lantai pula dengan rasa kesian.

"Adrew, saya rasa lebih baik kamu bertenang. Kamu tak patut cakap macam ni...."

"Kenapa pulak?" Potong Adrew

"Er.. Saya rasa, Eli awak baliklah kelas dulu" arah Desment. Eli menanggukan kepala lalu beredar dari bilik itu. Dia mahu tahu juga masalah lelaki ini.

Di kelas...

Eli terus duduk apabila sampai ke kelasnya. Semua orang tertumpu padanya waktu itu namun dibiarkan saja. Dia sedang berfikir tentang Adrew.

"Eh? Asal aku nak tiba-tiba caring dekat dia ni? Ish.. Bodohnya aku. Wake up please" Desis hati ini.

Eli tersedar lalu mencari buku di bawah mejanya dan terus menulis sesuatu yang dia sendiri tidak tahu apanya. Dia mengeluh panjang lalu dilentokkan kepala ke meja memandang sebelah kiri iaitu meja Adrew.

"Apa masalah dia eh?" Soal hati aku.

"Ish kau ni! Lelaki tu musuh kaulah" marah Eli yang sudah bangun dan semua orang memandangnya. Huhu, mesti lepas ni orang labelkan diri dia orang gila cakap sorang-sorang.

"Apa pandang-pandang?! Nak kena kaki ke!" Marah Eli kepada pelajar perempuan mahupun lelaki.

"Oi, kau asal? Cikgu buat apa dekat kau sampai marah-marah tak boleh bawak bincang ni?" Soal Lily di depannya berpusing memandang Eli.

"Tak ada apa ah" Jawab Eli terus menekup mukanya dengan kedua tapak tangan.

"Lek arh, selama ni okey je kau gaduh dengan mamat tu. Ni nak mengalah dah?" Sakat Farisya

"Mengalah? Excuse me? Memang taklah" katanya yang sudah menurunkan tangan dari muka.

"Habis tu asal ni?" Soal Lily balik

"Mamat tu ada masalah family-lah aku rasa" kata Eli.

"Mana kau dengar ni?" Soal Wawa

"Tadilah" kata Eli ringkas

"So? Apa kena mengena dengan aku?" Soal Shasha tanpa perasaan kesian pada orang macam tu.

"Tak ada apa-apalah"

"Ke.. Kau suka dekat mamat tu?" Soal Shasha dengan senyuman.

"Eh, tolonglah low standert macam tu taste aku? Baldi please" Jawab Eli

"Boleh jadilah.. Kau... Dengan kita orang pun nak berahsia bagai" kata Shasha lagi. Eli buatlah muka geli dia bila Shasha berkata begitu padanya.

Kringggg....

F.U.C.K-Y.O.U Where stories live. Discover now