Bacha na figuru

720 64 3
                                    

„Kde je ta slanina!“ rozčilovala se Michelle, když prohledala veškeré tašky a s Benovou pomocí, vše uklidila.

„Tam byla napsaná nějaká slanina?“ zajímal se Ben.

„Jo! Sama jsem jí tam psala.“

„Tak se nauč psát čitelně. Co bylo napsaný tím škrabopisem, jsem nekupoval, protože jsem nevěděl, co tam je,“ oznámil Ben a vrazil jí do ruky mrkev.

„Co já s tím?“ zamračila se na něj.

„Bacha na figuru,“ usmál se a sjel ji pohledem od hlavy až k patě.

Hodila mrkev na kuchyňskou linku a odkráčela zpět do pokoje. Jak jí pil krev. První tři měsíce to s ním šlo vydržet, ale teď už to opravdu nezvládala. Ke všemu si našel připomínky, vlezlé poznámky a prostě všechno, co normálního člověka nutí držet se, aby nevylétl z kůže, nebo dotyčného na místě nezabil.

„Co tak naštvaně?“ zeptal se černovlasý mladík stále ležící v posteli.

„Zeptej se svýho kamaráda,“ zavrčela Michelle. Přešla ke skříni a začala v ní hledat něco na sebe. Tmavé džíny a černé tílko s potiskem Hello Kitty.

„MICHELLE! Tu mrkev můžu uklidit, nebo si se dneska rozhodla držet hladovku?“ křičel z vedlejší místnosti Ben.

Přešla ke dveřím, otevřela je a nakoukla do obývacího pokoje, který se spojoval s kuchyní dřevěnou příčkou. „Jdi do háje.“

„Mě bude stačit gauč. Nepotřebuju celej háj,“ zasmál se brunet.

„Co jste si udělali?“ otázal se Andy a psychicky se připravoval na opuštění postele.

„Nic neobvyklýho,“ mávla Michelle rukou. Zavřela dveře a skočila na postel. „Vstávej. Mohli bychom jít někam ven,“ usmála se mile a dívala se mu do modrých očí, které se stále probouzely.

„No,“ začal tónem, který naznačoval, že si najde milion výmluv, jak zůstat doma. „Nezní to špatně, ale když si představím, že se budu muset oblíknout a chodit, tak se mi to zase tolik nelíbí.“

„Jednou to skousneš. Vždyť je tam pěkně.“

„Je tam zima,“ zakňučel a víc se zabořil do polštářů.

„A sněží,“ doplnila Michelle, když se zadívala z okna. „Snad se nebojíš, že by ses rozpustil.“

„Dej mi ještě tak půl hodiny.“

„Máš deset minut,“ oznámila s úsměvem a zmizela za dveřmi pokoje.

Šli zasněženým parkem ruku v ruce. Město už bylo odzdobeno od vánočních světýlek a dekorací. Jen sníh se držel. Byla zima, ale kdo se pořádně oblékl, neumrzl. Sněžilo. Ze stromů se snášel poprašek sněhu ve vánku. Děti se schovávaly za kmeny, které se ukrývaly pod zmrzlou krustou, aby je kamarádi netrefili sněhovou koulí. Stavěly sněhuláky se svými rodiči a sourozenci. A smály se.

„Dívej,“ ozvala se Michelle a ukázala někam před sebe.

Andy se zadíval, kam ukazovala, ale neviděl nic zajímavého. Nikoho známého. Jen několik dětí, které házely sněhové koule na psa a on je vesele chytal do tlamy. Ze sněhu jsou šťastní nejen děti, ale i zvířata.

Jen co věnoval pozornost někam pryč, sehnula se a do rukou vzala hromádku sněhu, ze které v dlaních uplácala kouli. Počkala, až se na ni otočí a bude chtít vědět, na co ukazovala. A taky se tak stalo. Hned, co k ní otočil hlavu, švihla rukou a sněhová koule se vydala vzduchem. Zastavila se až u lemu jeho bundy a nárazem se rozpadla na kousky, z nichž několik si našlo cestu za límec, a studili ho na kůži.

Vyjekl. Zněl jako malá holka.

Michelle se začala smát. Téměř jí tekly slzy.

Shrábnul nejbližší sníh a v podobě koule ho hodil po smějící se brunetce. Rozprskla se jí na černém kabátě v oblasti bránice, která jí už neskutečně bolela od smíchu.

„Hej!“ okřikla ho a oprášila látku kabátu.

Andy pokrčil rameny s andělským úsměvem a v dlaních tiskl další ledovou nadílku.

Michelle uskočila a vyhnula se tak střetu se sněhem. Do dlaní nabrala sníh a zády se opřela o kmen stromu. Čekala, z jaké strany se objeví jeho černá hlava.

Zapískal. „Pejsku, jdeme domů,“ zvolal.

„Haf, haf,“ zaštěkala Michelle. Vyskočila zpoza stromu a zahodila kouli směrem na Andyho. Jenže do hodu dala více síly a koule mu proletěla těsně nad hlavou.

„Ještě se umět trefit,“ usmál se černovlasý mladík a několika dlouhými kroky se objevil těsně před svojí přítelkyní a uvěznil ji v objetí. Vyzvedl ji do vzduchu a na špičku nosu jí věnoval letmý polibek.

„To bylo schválně,“ ušklíbla se Michelle. Špičky jejích nohou, obutých v černých chlupatých kozačkách, se nacházely několik centimetrů nad zemí. Proč se přiznávat, že se neumí trefit do kluka, který má skoro dva metry?

„Ahoj,“ ozvalo se u nich. Oba dva se podívali na osobu, která je zdravila.

Okolo nich si to pomalým krokem šel brunet s černou čepicí, černým kabátem, modrými kalhotami a černými botami. Vedle něj kráčela dlouhovlasá brunetka v bílých kozačkách nad kolena, bílé sukni nebo šatech. Její vrchní díl těla zarývala bílá bunda s kožichem okolo krku.

„Čau,“ pozdravil Andy a postavil Michelle na nohy.

„Nathane,“ usmála se na něj Michelle. V jeho přítomnosti se necítila ve své kůži. Hlodaly ji výčitky svědomí. Kvůli tomu, jak se s ním rozešla. Byla si plně vědoma, že on jí opravdu miluje. Už od začátku to ale bylo jednostranné. Když se u nich v pokoji na koleji objevil Andy, kterého tam přivedla její kamarádka Wendy, s nímž se pohádala a pak si uvědomila, že bez něj nemůže žít, Nathanovi prostě řekla, že je konec. Řekl, že to chápe, ale ona viděla, jak ho to bolí.

Několik měsíců potom si našel novou přítelkyni. Mladou dívku, která nastoupila nový školní rok na Yale. Vypadala trochu nafoukaně a oblékala se do mini sukýnek. Hodně lidí na škole o ní říká, že se chová jako kurva. Michelle byla stejného názoru, ale nikdy ho neřekla nahlas. Vlastně to jednou nebo dvakrát probírala s Andym. Ale pokud s ní byl Nathan šťastný, bylo to jedno.

Prošli okolo nich a pokračovali v cestě skrz park.

V Michellině kapse kabátu se ozval její mobil. Vytáhla ho a než přijala hovor, protočila očima.

„Koupil jsem ti tu slaninu,“ ozval se mužský hlas na druhém konci linky. „Dokonce jsem z toho tvýho škrabopisu dokázal vyčíst čokoládovou zmrzlinu.“

„To si ze mě děláš srandu,“ zavrčela brunetka do telefonu a chytla se za čelo.

Střetla se s Andyho zvědavým pohledem.

„Já to klidně můžu vyhodit,“ řekl Ben.

„Na to zapomeň! Je to za moje peníze.“

„Dobře. Tak si jí můžeš dát zejtra. Vono se to nezkazí.“

Pokývala hlavou, i když jí nemohl vidět. Hovor ukončila a schovala zpět do kapsy.

Done For YouKde žijí příběhy. Začni objevovat