THE Ink ON MY BODY
By HDH Ink
BAB 4: CERITA TENTANG KITA-------- BAB 4 ---------
ENRIQUE POVHi, nama saya Enrique W.L. Mesti kamurang mau tau juga macam mana boleh ada nama saya di bahu si Xenia kan? Adeh! Sadis punya story tapi sebelum kasi cerita kamu hal yang sebenarnya, saya mau kasi kenal dulu kamurang kisah saya sama Si Jon.
Malam kejadian tu, Actually si Jon yang Drive kereta Around kK. Dia sedang buat grab and pada masa yang sama sedang perhatikan si Xenia. Kenapa juga dia mau perhatikan si Xenia? Well, Actually susah juga mau kasi cerita bah ni.
Dulu- dulu kan, Jon sama saya memang kawan baik sudah. Start dari kami tadika lagi kami bestfriend. Macam adik beradik sudah sebab kalau mommy Daddy Saya tiada di rumah, saya tidur sana rumah si Jon. Bersebelah saja rumah kami.
Saya ni anak satu ja anak lelaki.. ada satu adik perempuan. Tapi saya suka Selalu sendiri saja. Mommy Daddy sibuk Bussiness. Sejak saya kecil biasa sudah buat semua sendiri. Ada juga maid tapi kalau pasal diri sendiri, saya buat sendiri saja. Kalau saya bosan, saya suka makan. Makanan di rumah pun ada saja sebab tu maid kana bagi tugas masak untuk Saya dan bagi saya makan tanpa lewat. Tiada Missed. Mean, sarapan, kudapan, lunch, Tea time... Dinner... lewat malam. Semua ada.
Sampai lah masa saya budak dulu Saya gemuk. Pendek sama bulat- bulat badan saya. Baju sekolah Saya pun susah mau kasi butang. Kadang- kadang tercabut lagi tu button. Saya ikat baju saya pakai getah tapi perut Saya pigi depan. Kalau pigi sekolah, Jon sama saya macam tu nombor 10 saja berjalan. Saya kosong dia tu 1. Saya kosong sebab saya bulat dan gemuk, si Jon pula nombor 1 sebab dia kurus dan tinggi. Imagined lah kalau kami dua berjalan. Nombor 10 lah kami kena panggil.
Masa ni, saya selalu kena ijik sebab keadaan fizikal saya. Si Jon ja selalu back up saya. Pernah satu hari tu, masa kami darjah 5... Saya jalan pigi tandas masa rehat, Jon tiada sama- sama saya. Ada ni satu group pelajar perempuan terserempak sama saya di tandas. Dorang ijik- ijik Saya Sebab saya gemuk kan. Masa tu dorang berjalan seiringan, 4 orang satu baris, susah saya Mau limpas. Lambat lagi tu dorang berjalan. Jadi saya cuba potong jalan sekali Saya terjatuh dekat sudah masuk parit. Dorang kasi ketawa lagi saya.
Ada satu tu pelajar perempuan tu, saya masih saya ingat muka dan nama dia sampai sekarang. Jahat betul dia masa tu. Dia panggil saya gumuk, belon... macam macam lah saya kana ijik. Pernah lagi dia tolak saya sampai siku saya berdarah. Bila saya kasitau cikgu kan, dia tuduh saya mengurat dia konon. Jahat butul ni. Pandai lagi berlakon. Saya pun malas mau bergaduh, nanti mommy Daddy kana panggil pigi sekolah habis lah saya. Jadi saya diam- diam saja.
Lepas tu, start dari situ dia selalu buli saya. Kadang kadang dia cubit pipi saya sebab dia geram. Pernah juga saya mau balas tapi belum sampai lagi tangan saya, dia nangis sudah. Last- last, muka saya juga di bilik guru.
YOU ARE READING
THE Ink ON MY BODY [ SABAHAN SLANG]
RomanceXenia Noah bangun saja daripada tidur dan perasan ada Tattoo di bahu sama dada dia. Tattoo bukan corak biasa- biasa, tapi nama seorang Tanak Wagu ( Lelaki). Xenia Noah baru saja break up sama BF dia seminggu sebelumnya. Jadi kerana terlalu frust, d...