BAB 25: TO MARRY YOU

1.6K 169 8
                                    

THE Ink ON MY BODY By Hayley Dawn Harper Ink
BAB 25: TO MARRY YOU

-------- BAB 25 ---------

JON POV

Rasa berat hati saja saya mau kasi biarkan si Xenia balik rumah saturang saturang jadi saya ikut saja dia dari belakang sampai dia sampai sana apartment dia. Kali dia tau juga saya ikut dia kan jadi masa dia mau masuk dalam lif, dia sempat tengko belakang dia terus dia berhenti sekejap tengok arah kereta saya. Dia lambai saya terus dia senyum. Manis punya manis senyuman tapi tulah, saya fdapat raa yang dia sedang dalam kesedihan yang dia saja faham.

Jadi saya tutun dari kereta terus saya ikut dia tapi dia sudah masuk dalam lif. Berfikir juga saya mau pigi apartment dia and pastikan dia okay tapi..biarlah. Dia kuat bah tu. Kali dia nangis dua tiga kali..or cukup ni malam, esok esok dia okaylah tu. Yang saya risau ni, si Enrique bah. Berfikir saya di dalam kereta maam mana mau kasi ubah tu gaya dia. Saya seduh untuk dia. Saya tau dia sudah cuba berubah tapi dia pernah juga bagitau tu, kalau terjebak sudah memang susah mau terlepas.

Tapi dia fikirlah, dia ada Xenia bah...Tak kan saya mau kasi biar si Xenia hidup sama orang macam tu. Bukan penyibuk tapi ...saya sayang bah si Xenia. Even dia nda pilih saya tapi...i still care about her. Apa lagi lepas kejadian daddy dia ni.. berat hati saya fikir pasal dia.

Masa sampai di rumah pun, nda saya boleh tidur. Bergolek golek saja di atas bed. kepala otak saya penuh dengan fikiran pasal si Xenia. Semua benda pasal dia saya ingat saja. cant stop even for a second. Macam mana lah saya mau kasi lupa dia ni. mau mennagis saja saya sekarang..jadi untuk penuhkan masa malam yang masih panjang.. saya ambillah dua tiga tin beer sana dalam peti sejuk. Sambil main gitar saya cuba tenangkan fikiran. Tapi makin banyak saya minum main kuat saya fikir pasal dia. Sampai dapat rasa dia ada di sebelah saya, duduik sama saya. Manja manja sama saya..eh. if only she was mine...if la kan. If...

XENIA POV

Nangis?penat sudah saya mau menangis ni. tapi tu pagi saya bangun, sakitt betul kepala saya. Lepas mandi saya check HP saya, OMG punya banyak Missed call dari si Enrique. mencari sudah dia saya pigi mana. Matilah... cepat-cepat saya get ready mau pi sana rumah dia. Saya sempat singgah lagi beli makanan sana gerai mamak untuk dia. Entah dia belum makan lagi kah ni...harap harap adik dia ada pigi hantar dia makanan masa saya balik kampung.

"Baby..?" saya masuk di dalam rumah si Enrique, and macam biasa apa yang saya nampak adalah keadaan rumah yang berterabur. Biasa sudah saya nampak tu. Baju baju dalam basket yang saya pigi cuci tu hari pun masih sana atas sofa. Cepat cepat saya kemas apa yang patut. Tapi di dapur tu...OMG.Teruknya. Pening kepala saya balik tengok semua tu tapi okay jua ah banyak benda mau cuci ni bikin hilang stress. Masa saya sibuk mencuci piring, saya dengar suara sama tapak kaki si Enrique turun pigi bawah. Saya nda mau bagitau dialah pasal daddy saya. malas saya mau nanngis depan dia..kalau dia tanya saya pigi mana saya baru kasitau dia.Kalau dia nda tanya, diam-diam saja lah.

"Baby?!"

Terlepas tu piring dari tangan saya dengar dia teriak saya dari belakang. Saya terus pusing and tengok dia.

"Baby... jangan panggil saya macam tu bah. terkejut saya.."Saya urut urut lagi dada saya. Dia buat muka nda da perasaan ja.

"Ko dari mana? kelmarin kelmarin pigi mana?Call nda jawab..whatsApp nda balas...saya pigi apartment ko teda urang.. ko pigi mana? kerja? weekend? kerja di mana?atau kau keluar sama si Jon..or sama tu lelaki di Mall hari tu..so this it.. finally ko bosan juga sama saya? sebab saya useless? nda boleh kasi full kau punya expectation? huh?!"

Macam-macam dia cakap yang buat saya terdiam ja. Tangan saya yang masih ada buih sabun saya urut urut ja.Malas saya mau marah pr mau menangis depan dia.Sayapenat.. kan bagus kalau dia berdiri depan saya...tanya saya kenapa saya hilang 2 hari.

THE Ink ON MY BODY [ SABAHAN SLANG]Where stories live. Discover now