THE Ink ON MY BODY
By HDH Ink
BAB 9: Starry Night-------- BAB 9 --------
Macam mau 3 hari sudah saya nda terima News dari si Erwan. Lepas kejadian dia pujuk saya untuk kami get back together tu, macam dia bagi saya more SPACE untuk bersendirian or berfikir. Dia punya missed call sama Whatsapp pun tiada sudah. Sometimes saya tengok tengok juga HP manatau ada lagi kata kata dia yang akan buat saya mau balik sama dia. Tapi it's Nothing. Macam dia Busy? Tapi dia tiada kerja bah tu. Apa dia sedang buat ah? Dia balik kampung kah?
Ahh. Biarlah dia. Kalau dia mau jumpa saya dia cari juga bah tu. Tak payah saya mau kasi berat kepala saya mau fikir pasal dia.
So, malam tu saya duduk di katil. Urut urut kaki pakai lotion. Baru jam 9 tapi saya rasa mau tidur sudah. Housemate saya yang lain macam tiada di rumah. Ntah dorang pigi mana. Paling Saya perasan si Cika lah, macam jarang dia balik rumah. Si Jane ada lagi saya dengar pigi memasak malam malam.
Jon( Enrique)? I don't know. Tiada pula dia cari saya. Yalah. Buat apa juga dia cari saya. Dia ada Gf sudah. Hmmm. Say rindu mau bercakap sama seseorang jadi saya try la buka FB. Try to scroll everything and hits the like button untuk status status orang yang saya suka. Ada juga yang saya share. Then suddenly, saya nampak Si Jon( Enrique ) sedang Live. Dia kan streamer. Sibuk dia main games sambil layan Viewers dia. Saya klik lah tu Video Live dia. Tidak type apa- apa pun. Saya hanya tengok dia bercakap saja. Petah juga dia bercakap ni. Ketawa ketawa. Enjoy lah dia. Saya pun taip lah di ruang komen tu... [Hi👋🏻].
Lepas tu, saya tunggu lah dia perasan kah nda saya sedang tengok Live dia. After a few second, dia senyum. Dia stuck sekejap main games and dia jeling di skrin kamera live dia.
"Hi Xen." Dia bilang sambil lambai lambai tangan dia. Terus saya log out FB saya. LOL. Degup degup jantung saya. Hmm. Saya pigi caj HP saya terus saya pigi tidur. Just forget It saya bilang.
✨✨✨✨✨
Saya bangun jam 5 pagi, get ready mau breakfast sama mau pigi kerja. Sedang saya pakai Make up, saya check HP saya. 5 missed call. Hurmmm? From... Jon( Enrique)? Terus saya letak balik tu HP di meja. Gugup saya. Mau pakai Make Up pun nda yakin sudah. Ntah kenapa. Saya angkat bag tangan, kunci kereta sama HP terus jalan pigi kerja. Masa keluar dari Lif saya terkejut sebab si Cika macam baru balik. Aikk? Dia nda keja kah ni? Saya tanya dalam hati. Dia tekejut juga nampak saya di depan dia.
"Kau dari mana Cika?" Saya bilang. Dia garu garu kepala dia. Macam bingung.
"Urmm. Baru balik dari kampung. My Mom sick bah." Dia bilang. Saya angguk kepala.
"Kau nda kerja kah?" Saya tanya lagi. Dia geleng kepala. Dia nampak macam in rush saja.
"Saya cuti. Lusa baru saya kerja. Bah.. okaylah Xen, pelan pelan kau Drive pigi kerja. Saya mau naik and tidur. Panat saya jaga mama saya." Dia bilang. Cepat cepat dia masuk di lif. Saya pun just ... Okay. Maybe dia penat Drive dari kampung. Saya pun terus pigi sana tempat kereta saya berparking. Baru saya mau buka pintu, terkejut lagi saya nampak Si Enrique ( Jon) turun dari kereta dia. Macam dia tunggu saya bah ni. Dia senyum senyum sambil jalan pigi tempat saya.
"Goodmorning Xen. Jom breakfast before masuk office." Dia bilang. Saya tengok jam masih awal lagi. Jam 8:30 selalunya saya punch card. Masa tu baru mau jam 7 lebih. Saya mau tolak bah tapi dia ni suka tul mengacau saya. Dia ingat saya takut and mudah si buli kali? Well. Mau bagi pengajaran ni lelaki macam ni.
"Boleh juga. Di mana?" Saya bilang. Terus dia tapuk tangan konon. Happy kali saya terima pelawaan dia pigi breakfast.
"Follow me." Dia bilang. Saya angguk kepala.
YOU ARE READING
THE Ink ON MY BODY [ SABAHAN SLANG]
RomanceXenia Noah bangun saja daripada tidur dan perasan ada Tattoo di bahu sama dada dia. Tattoo bukan corak biasa- biasa, tapi nama seorang Tanak Wagu ( Lelaki). Xenia Noah baru saja break up sama BF dia seminggu sebelumnya. Jadi kerana terlalu frust, d...