BAB 8

2.4K 279 21
                                    

THE Ink ON MY BODY
By HDH Ink
BAB 8: THE BULLY

THE Ink ON MY BODYBy HDH InkBAB 8: THE BULLY

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

------ BAB 8 ------
JON POV

What happenned to me? Well. Saya okay saja. Tapi saya bangun tidur terus dapat panggilan daripada kawan yang lain cakap Si Eon masuk hospital sebab kena pukul orang. Bullshit..

Siapa si Eon?
Dia sepupu saya. Tapi sepupu jauh lah. Kami dua rapat juga. Dulu masa di form 4 saya pernah kasitau dia pasal Si Xenia pembuli. Dia kepingin mau tengok si Xenia ni macam mana orang dia. Jadi saya kasi tau lah dia.

Entah apa punya palui, si Eon ni tersuka pula sama dia. Tapi dia inda kasi tau Saya. Dia diam diam saja mengurat si Xenia. Sampai sanggup dia pindah sekolah time tu gara gara mau sama sekolah sama Si Xenia saja. Mula dia saya ingat dia mau pindah sana sebab dia mau ikut cakap Daddy dia. Sekali...

Masalah dia, saya dapat tahu dari kawan kawan saya yang lain, Si Eon sama si Xenia tiba tiba bercinta. Heran juga saya sebab pernah juga saya suruh kawan kawan saya yang anak orang kaya hensem hensem pigi mengurat dia bah sebab mau kasi main main tapi dorang nda dapat. Kitai... Sekali si Noob Eon yang gempal gempal sama bukan jenis hot stuff yang perempuan suka, dia pigi couple pula.

Saya ingat dia main main saja tapi Yang saya dengar, dorang couple lama juga, mau 6 bulan. Tapi Sebulan before SPM, big Exam lagi tu ...Saya dengar Si Eon berhenti sekolah. Bukan berhenti ... tapi kena buang sekolah. Sebab? Sebab selalu ponteng sekolah. Bila saya pigi rumah dia tanya macam mana boleh jadi macam tu. SPM mau start sudah. Dia nda mau kasitau saya. Untuk buat dia mengaku, saya bawa dia pigi minum. Saya kasi mabuk. Baru dia kasi cerita yang Si Xenia kasi main main dia saja. Sepanjang dorang couple, dia kena kasi buduh buduh lagi ... suruh buat kerja khusus. Buat folio. Buat kerja rumah. Bukan satu buku, mau 3 buku dia terpaksa buat. Saya tanya dia kerja rumah siapa? Dia cakap kawan kawan si Xenia. Sama kalau dia mau bawa si Xenia dating or berjumpa, inda dia mau. Call sms pun jarang kana balas. Saya macam mau kasi hantuk saja kepala dia di meja. Masa tu saya makin benci sama si Xenia.

Sebab lepas tu kejadian, Si Eon hidup berterabur. Sekolah nda habis. Kerja nda tentu. Pemabuk. Ambi benda haram. Menjunam habis orang bilang. Sebab dia butul butul Frust sama si Xenia. First love dia. Sayang lelaki jangan dimain main bah. Sampai dia nangis nangis cerita saya. Macam mana dia mengharap hubungan dorang sampai kawin. Shit! Saya pun ikut sakit hati. Even masa tu kami baru 17 tahun. Sebab Saya kenal bah si Eon ni. Orang dia bukan suka main main. Buduh juga dia lah pigi pasang api sama orang macam si Xenia. Buduh juga saya nda pigi bagitau dia awal awal. Tapi macam mana juga kalau sudah cinta kan. Mana lagi kena dengar. Memang hebat bah si Xenia ni. Tulah saya simpan banyak rasa benci sama dia.

Saya banyak habiskan masa perhatikan dia sebenarnya. Dari dia buli si Enrique, sampailah dia di kolej. Saya sentiasa mahu tahu apa kejadian dalam hidup dia tanpa pengetahuan dia. Kadang kadang saya ikut dia, tengok apa dia buat. Siapa kawan kawan dia. All this time, i have a lot things to say to her. One of them is I hate her So much. Dia ingat dia paling cantik. Paling seksi. Paling harapan. Kadang kadang kalau nampak dia jalan saturang mau ja saya pigi kacau dia tapi saya sabar jak. Until now... I still hate her So much.

THE Ink ON MY BODY [ SABAHAN SLANG]Where stories live. Discover now