BAB 22: Something Something

1.7K 161 7
                                    

THE Ink ON MY BODY By HDH Ink
BAB 22: Something Something

THE Ink ON MY BODY By HDH InkBAB 22: Something Something

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

--------- BAB 22 --------

Xenia masih tunggu lagi si Enrique call dia tu malam tapi masih teda kabar. Dia cuba call pun voicemails. Ntah pigi mana dia sama si Jon. Jadi, tia dapat buat apa- apa, dia tunggu saja la di Apartment dia. Ngam- ngam si Jane balik tu malam dia bawa makanan untuk dorang dua. Nampak Xenia macam nda selera makan, hairanlah si Jane. Yalah, orang sedang dilamun cinta ni selalunya happy. Apa lagi Xenia ni selalu stay sama Boyfriend dia tu. Tapi tu malam sana dia tengok TV di ruang tamu. Mengelamun.

Sambil si Jane kasi hidang makanan di atas meja, dia tanya tanya lah si Xenia. Kenapa sad ja.

"Napa? Gaduh?" Jane bilang. Xenia geleng kepala.

"Jadi? Marilah kita makan. Macam kau tunggu tunggu ja orang call kau ni..." si Jane bilang lagi. Xenia ambi sudu, ready mau makan.

"Ada lah tu tapi biarlah... makanlah." Xenia nda mau lah bagitau hal yang personal sama Si Jane.

Sekali masa dorang makan, HP Si Xenia berbunyi. Cepat dia lari masuk bilik mau jawab tu call.

"Baby? How is It?" Xenia bilang.

"Baby turun. Saya tunggu di bawah."

Dengar ja si Enrique cakap macam tu, si Xenia terus get ready. Lepas said bye bye sama Si Jane, dia terus turun pigi bawah. Ada kereta si Enrique sana tapi dia bukan saturang ja. Ada juga si Jon ni. Terpaksa si Xenia duduk sana tempat duduk belakang sebab si Jon duduk di depan sama si Enrique. Hmmmm. Sempat lagi dia jeling si Jon.

"Baby kita mau pigi mana ni?" Xenia tanya dari tempat duduk belakang.

"Ikut ja. Sekejap ja ni. Baby dengar ja cakap si Jon nanti ah. HP Baby ada bateri ka?"

"Urmmm... ada." Xenia tengok di sebelah tempat dia duduk, ada tu bungkusan yang dorang mau hantar sama Bos si Nordin. Tak kan dorang mau pigi hantar ni. Goshhh... rupanya dorang bawa dia juga tapi tiapa lah. Ikut ja. Maybe i can help with anything.

Setengah jam kami dalam kereta, akhirnya kami sampai di satu persimpangan jalan. Too dark to know where its was. Saya diam diam saja dalam kereta.

"Ingat ah. Kalau apa apa jadi, kau jangan keluar dari ni kereta. And kalau dorang buat macam macam sama kami, kau call tu nombor yang saya bagi kau tadi... faham kan?" Dia bilang Si Jon sambil dia ambi tu kotak terus dia turun dari kereta. Saya angguk kepala ja.

"Tunggu ah Baby." Enrique bilang. Dia suruh saya diam diam saja duduk Sebab dia pun keluar juga dari kereta. Saya cuba tengok di luar kereta, ada satu van sana tunggu dorang. Ada dalam 3 orang macam tu di depan tu Van. Nampak ja si Jon sama si Enrique jalan pigi arah dorang, ada lagi dalam 3 orang keluar dari semak semak. Aishh...

THE Ink ON MY BODY [ SABAHAN SLANG]Where stories live. Discover now