THE Ink ON MY BODY
By HDH Ink
BAB 7: Better--------- BAB 7 --------
Xenia POV
Semalaman saya bertelefon sama si Jon (Enrique) sampai saya tertidur pun tidak sedar jam berapa. Si Enrique ( Jon) masih kacau saya. Ada saja cara dia mau cari saya tu. Tapi saya kasi biar saja dia. Asal dia messages mesti bawa saya kawin. Buduh punya manusia. Dia tu kalau bercakap macam lidah dia tiada tulang. Main cakap lepas saja. Bansi saya.
Masalah dia sekarang, saya mau kerja pun tidak fokus.
Well, to be honest. Jon ( Enrique) really something. Weird. Macam saya lupa pula yang saya baru putus cinta sama Si Erwan bila bercakap sama dia semalam. Entah apa juga yang merasuki saya tu. Tiba tiba saja tu feeling macam selesa saja sama dia. Sebab dia macam suka apa yang saya suka. Most of them lah. Apa saya suka semua dia suka. Kalau bilang dia saja saja untuk ambi hati saya, mustahil sebab bukan dia kenal saya. Even favorite song saya pun dia tau... 'Nothing Gonna Hurt You Baby' ... Ciggarettes after sex. Oh wow.
And saya suka bercakap sama dia sebab dia ni jenis lelaki yang serius kalau bercakap. Apa yang saya cakap dia anggap penting. Dia suka cakap benda yang deep meaning. Contohnya, Cakap pasal bunga saja tapi melalut sampai bunga tu macam mana ditanam, macam mana mau kasi lawa, macam mana mau kasi jual ... macam mana Mau buat duit. Macam- macam. Dia nda cakap benda benda remeh temeh. Even bercakap pasal Goku pun dia boleh kasi cerita saya background Goku sama pencipta tu karya Anime yang sangat famous seluruh dunia. See... amazing kan.
... i feel alive again. Macam rasa Frust lepas break up dengan si Erwan tiada sudah membebani fikiran saya. I mean, better i knew about what kind of man he was really is daripada sudah kawin baru dia main kayu tiga sama saya. Too late sudah kan.
Hmmmm... lunch time is here again. Sedang saya tunggu Nasi penyet saya, tiba tiba ada orang pigi duduk di depan meja Saya. Tu soft drink yang saya mau minum terus rasa tawar ni. Well siapa lagi? Erwan. Dia letak kunci kereta dia di atas meja terus dia senyum konon. Hmmm. Punya lega . Dulu senyuman tu lah yang bikin dunia saya indah... tapi masa tu saya rasa senyuman tu lah paling bikin panas di dalam dunia. Saya jeling dia.
"Sorry about Your big sis. Kau gaduh sama dia sebab saya kan. I'm really Sorry. Saya nda mau kita berpisah saja bah. Come on Xen... 5 years. Everyone Make mistakes bah. Bagilah saya peluang. Kita kawin... I'm ready."
DUB! Jantung saya terus berdegup ah. Erwan ni. Dia ampai kotak cincin atas meja. Saya blur. Bila masa saya punya nasi penyet sampai pun saya inda sedar sudah. Erwan tarik tangan saya. Dia urut urut. Ish! Saya mau tarik tapi oh My gosh. Sudah pula. Why? I don't love him anymore bah. Tapi... ada juga sikit la tu perasaan. Kami bercinta 5 tahun. Dia saja lelaki yang saya sayang begitu lama. Macam macam impian saya ada untuk dia. Sedih saya. Berkecamuk fikiran saya.
"Please Xen. Kita start new days. Saya janji nda buat benda bodoh bodoh lagi lepas ni. Tu last sudah tu. Once and i know i made a huge Mistake! Never again. Saya sayang bah kau Xen! You're my First love. Dari sekolah lagi kan... You knew It."
YOU ARE READING
THE Ink ON MY BODY [ SABAHAN SLANG]
RomanceXenia Noah bangun saja daripada tidur dan perasan ada Tattoo di bahu sama dada dia. Tattoo bukan corak biasa- biasa, tapi nama seorang Tanak Wagu ( Lelaki). Xenia Noah baru saja break up sama BF dia seminggu sebelumnya. Jadi kerana terlalu frust, d...