THE Ink ON MY BODY BY HDH Ink
BAB 17: NOT GONNA GIVE UP-------- BAB 17 ---------
Tok. Tok. Tok
Mata si Jon terbuka. Dia tengok kiri kanan. Dia tertidur pula di katil dia semalam. Jam berapa sudah ni? Cepat cepat dia tengok jam di pergelangan tangan dia. Jam 4: 30 pagi. Ahhh. Cepat dia bangun pigi tengok si Xenia di ruang tamu. Aduii kasian dia semalaman tidur sana sofa pendek. Tiada selimut, tiada bantal. Terbuka ja pintu bilik, Xenia senyum. Dia pula yang ketuk pintu tadi. Cepat cepat Si Jon tutup balik pintu bilik dia. Nda pasal pasal mata si Xenia merayap pigi di dalam.
"Goodmorning. Sorry kau masih tidur kah... saya mau balik Apartment sudah ni... mau pigi kerja lagi nanti.. ada saya masak breakfast tuk kau... makan ah." Xenia bilang. Si En( Jon) angguk ja kepala dia. Masih bingung bingung dia masa tu. Dorang jalan pigi dapur sama sama, terus si Jon duduk di kerusi meja makan. Si Xenia kasi bikin dia minuman. Kasi hidang makanan dia. Si Jon tengok saja dia. Masa tu mau tutup mata pun nda dapat. Dia tengok saja si Xenia punya muka. Terus tembok kebencian dia selama ni hilang entah pigi mana. LOL.
"Xen..." Jon panggil si Xenia.
Xenia tengok dia and dia senyum lagi. Dia duduk depan si Jon terus dia suruh si Jon makan. Macam ada dia mau cakap tapi nampak keberatan. Tapi dia beranikan diri saja.
"Urmm, En? Saya ada mau bagitau kau ni... tapi kau Jangan marah saya ah." Xenia bilang dengan Muka minta Kasian. Si Jon diam saja. Actually memang dia nda berapa sihat dua hari lalu lagi. Demam sama selesma buat dia nda selesa mau bercakap sama sesiapa pun. Sebab tu dia cuti cuti dulu dari kacau si Xenia tapi Xenia cari juga dia.
"Yaa, apa hal. Nda juga saya marah kalau kau nda cakap benda yang buat Saya marah." Dia bilang si Jon.
Xenia tengok si Jon. Dia senyum. Bila dia tengok muka si Jon rapat macam tu, dia nampak kebaikan si Jon even dia kasar sikit. Sebab tu dia nda patut lah ba kasi main main or pergunakan dia lagi. Teda juga guna. Last last, si Jon( En) bukannya suka dia pun.
"Kita break lah..."Xenia bilang. Si Jon terus berdiri. Macam dia terkejut betul dengar si Xenia cakap macam tu. Dia sedang buat prank kah apa ni?! Tekejut sampai sakit demam yang dia rasa tiada sudah ni. Kepala dia ja tiba tiba mau pening tapi dia lawan. Fokus dia sama si Xenia masa tu.
"Sorry En( Jon). Actually kan saya bawa ko couple sebab saya mau minta perhatian dari si Jon( En) ja. Tapi saya sedar sudah dia memang nda suka saya pun. Bikin malu ja saya pigi meluah sama dia... hmmm! I felt stupid now."
Jon terus tolak kepala si Xenia sampai dia air kopi dia jatuh di atas meja. Gulp! Xenia terus terdiam . Tajam renungan si Jon sama dia masa tu.
YOU ARE READING
THE Ink ON MY BODY [ SABAHAN SLANG]
RomanceXenia Noah bangun saja daripada tidur dan perasan ada Tattoo di bahu sama dada dia. Tattoo bukan corak biasa- biasa, tapi nama seorang Tanak Wagu ( Lelaki). Xenia Noah baru saja break up sama BF dia seminggu sebelumnya. Jadi kerana terlalu frust, d...