30

7.4K 346 6
                                    

My First Love Story🌈

' sweetie love '

***

Nisha's POV

Kaki menapak masuk ke dalam perpustakaan awam . Niat hanya untuk menyiapkan kerja krusus yang diberi .

Suasana sunyi membuat aku rasa lebih mudah untuk menyiapkan tungasan .

Satu persatu kertas aku selak memastikan semua ejaan betul .

" ehem ". Seseorang berdehem padaku.

Aku mendongak ke atas.

" Raz ? ".

Raz menarik kerusi dihadapanku .

" sorang jer ker ? Qashaf tak ikut ? ". Soalnya .

Aku menggeleng kepala.

" lama tak jumpa . Kau sihat ? ".

" sihat ". Jawabku sepatah. Aku meneruskan tugasanku.

" dah lama tak jumpa kan ? Kau rindu aku tak ? ".

Aku biarkan sahaja soalannya .

" sombongnya . Kau malukam dengan aku ? Tak payah malulah , aku bukan sesiapa pun . Kita boleh jadi kawankan ". Ujarnya .

Pen diletakkan . Mata memandang ke arah wajahnya .

" kalau kau rasa kau nak bising atau nak berbual kau boleh keluar . Aku banyak lagi benda nak buat daripada melayan kau ni ". Aku memeluk tubuh .

" tak apalah . Aku teman kau . Bila aku tengok muka kau aku rasa tenang jer " . Raz mendagu muka .

Aku membuat mimik muka jijik.

Tangan kembali menulis .

Raz masih lagi memandang aku .

***

Motorsikal aku tunggang . Kedai mamak aku tuju .

Haziq yang tidak jauh dariku aku dekati .

" uhuii ! Awalnya kau sampai . Dah 30 minit aku tunggu . Awal kan ? ". Perli Haziq .

" sorrylah . Aku mandi tadi ".

" alasan jer kau buat eh ".

" eh betullah . Kau nak bukti apa pula . Kau nak aku rakam aku tengah bagi pastu pas video tu kat kau ke ? ".

" kalau boleh buat . Buatlah . Aku masuk dalam youtube ".

Aku menjeling .

" ada apa kau nak jumpa aku ni ? ". Soalku .

" tak ada apa . Aku saja jer . Bosanlah . Kat rumah tu tak ada apa . Aku bukannya ada adik beradik . Aku kan anak tunggal . So , kau temanlah aku".

Aku melopong .

" ini ke kau kata emergancy tadi ? Eh , setan betullah . Tadi aku tergesa gesa datang sini sampai nak jatuh bilik air , rupanya kau nak ajak aku lepak ? Kepala bapak kaulah ". Marahku .

My First Love StoryWhere stories live. Discover now