57 | special part (last)

10.7K 472 55
                                    

Farah mencapai semua helaian bajunya . Setelah selesai memakainya semula . Rumah kotor baginya itu dia melangkah keluar .

Tidak ingin lagi dia mendekati lelaki bodoh itu . Baginya , Raz ialah sejahat jahat lelaki . Tiada lagi Raz ! Tiada !








5 Tahun Kemudian .

Lipatan baju dikemaskan . Kot disarungkan pada tubuh . Mesyuarat terbesar ini bakal diadakan di sebuah hotel terkemuka . Bakal CEO baru syarikatnya .

Kaki melangkah mendekati kereta. handchief diambil dari dalam kocek baju , dikibaskan berkali kali sebelum diletakkan di pembuka pintu kereta .

" bakteria ". bilangnya perlahan.

telefon berdering dari arah ruang tamu menganggu rutin harian farah . bingit kanak kanak menangis menambah riuh paginya.

dengan lajunya farah berlari menuju ruang tamu .

" alalalala . haris . kenapa ni sayang . mama baru tinggal kejap dah rindu ". kata farah sambil mendukung kanak kanak tersebut .

" mama ! lapaaaashhhh ".

" iyer iyer . mama buat sarapan yer ".

kring ! kring !

telefon dari jauh dipandang tajam .

" siapa pulak ni . hello ".

" hello ? farah ? kau kat mana ni ? cepatlah ? siapa nak hidang makanan untuk vvip ni ? ". suara wanita menyahut dalam telefon .

" kejap kejap . setengah jam . aku nak bagi anak aku makan ni ".

" ishh . cepat sikit . nanti bos marah kang ".

telefon diletakkan .

" haris . kita makan lepastu kita mandi eh . mama hantar rumah ibu eh ? ".

" nanak ! nak ikut mama ". badan farah dipeluk erat haris seperti tidak mau dilepaskan .

" alaaa . nanti petang mama beli icecream eh ".

" anji ? ".

farah tersenyum .



kot disegakkan seperti biasa . menampakkan diri raz lebih kacak dari biasa .

" welcome sir . we... ".

" stop . aku cuma nak tahu mana pejabat aku dan tugas aku . aku taknak tahu kerja lain . tapi bila aku tahu korang bermasalah . .. tak ada peluang kedua untuk korang ! "


" but sir... ".

" sediakan ruang aku . aku nak ke cafe ". ujarnya pergi .


kaki segera berlari masuk ke ibu pejabat ruang cafe dituju farah .

" mia ! mia ! ". jerit farah dari jauh .

" farah ! lambatnya kauu . kau tau tak kitaa tk ada masa . ni lamb chop kau kena buat ".

tanpa membuang masa farah terus mengambil apron dari dapur .

" hmm , raya ni kau balik kampung ke ? ". soalan damia menghentikan pergerakkan farah .

My First Love StoryWhere stories live. Discover now