27. Bölüm

2.1K 128 37
                                    

Yeni Bölüm 65 Vote de Gelecek şimdiden Hatırlatayım okumadan önce ☆ a tıklayıp öyle okursanız daha kolay olur yazarınız yine dayanamadı bölümü erken yayınlıyor   keyifli okumalar vote ve yorumlarınızı eksik etmeyin 🤗

Bu bölüm yüzüme tebessüm olan bu yolda hep yanımda olan canım okurum secildmr  ithaf edilmiştir ❤

Akşam yemeği hazırlıkları sürüyordu Meryem tepsiye önce yuvarlak doğradığı patlıcandan sonra yuvarlak şeklini verdiği kıymadan diziyordu patlıcan kebabını dizdiginde en üste domates ve biber koydu Mihribanda cacık yapıyordu berhivse karabiberli pirinç pilavı yapıyordu heja ve elvan da salata yapıyordu Meryem yaptığı kebapları konağın koruması kadirle fırına göndermişti Mardin de mahalle fırınları vardı belli bir ücret karşılığında hazır olan yemekleri pişiriyorlardı.

Sofralar kurulmuştu Emirhan ve zümrüt hala gelmemişlerdi anlaşılan dışarıda yiyeceklerdi.
Bugün herkes aynı sofrada toplanıyordu her pazar ailecek oturuluyordu kahvaltıya ve akşam yemeğine diğer günler kadınlar ayrı erkekler ayrı yiyordu herkes sofraya oturmuştu kadim ağanın gelmesi bekleniyordu kadim ağa baş köşeye oturduğunda herkes yemek yemeye başlamıştı yade berhiv dahil herkes yemeklere bayılmıştı mirza tabak tabak yiyordu yadesine seslendi
"Yemeği kim yaptıysa hep o yapsın yade tam benim damak zevkime göre olmuş "
Meryemin yanakları kızarmış kalbi heyecanla atmıştı
Yade yemeği kimin yaptığını bilmiyordu
"Kim yapmış bilmem oğul anana söyle o uğraşıyor gayrı bu işlerle bizi saymıyor kimse bende pek beğendim "
Yade zümrüte izin vermesine kızdığını vurguluyordu Alttan alttan lakin kaş yaparken göz çıkarmıştı anana sor kelimesi kadim beyi rojda hanımı masadaki herkesi ama en çokta mirzayı rahatsız etmiş ağzındaki lokmasını güçlükle yutmasına sebep olmuştu herkes gerilmişti en çokta mirza ,meryem kocasının gözlerine çöken hüznü öfkeyi görebiliyordu içinden dua etti inşAllah hıncını ondan çıkarmazdı.
Berhiv sürekli Bedirhana bakıyor lakin Bedirhan mihribanın tabağıyla ilgileniyordu bu yemekten berhive iş çıkmayacaktı anlaşılmıştı.
Mihriban bu kasvetli havanın dağılması için ve yadenin kalesine gol atmak için atağa geçti
"Yemeği Meryem yaptı jimom (kayınvalide) "
Masadaki herkes şaşırmıştı Meryem daha 19 yaşındaydı bu kadar iyi yemek bilmesi herkesi şaşırtıyordu mirza çok şaşırdı küçük kadınından beklemiyordu açıkçası evleneceği kızın yaşını ilk duyduğunda çocuk bu daha demişti mızmız ağlak hiçbir şey bilmeyen ona kadınlık yapamayacak çelimsiz beceriksiz bakımsız bi genç kız beklemişti ama Meryem onu fazlasıyla şaşırtmıştı onun düşündüğünün tam aksine güçlü ama sakin bilgili becerikli marifetli bakımlı dünyalar güzeliydi mirza çocukla uğraşacağım diye düşünürken karşısında alımlı bi kadın bulmuştu Meryem yaşından olgun etine dolgun al yanaklı bal dudaklı biri çıkmıştı mirza şansını kabul ediyordu git gide çekiliyordu Meryeme her an onu gözlerini dudaklarını düşünüyordu içinden onu sürekli öpmek geliyordu mirza bunları düşünürken meryemden gözlerini hiç çekmemişti Meryem utançtan yerin dibine girmişti Allahtan bu hallerini sadece Mihriban ve Bedirhan fark etmişti Mihriban gülmemek için kendini zor tutuyordu mirza abisinin öksürüğüyle kendine geldi kendine çok kızdı hemen toparlanıp önüne döndü bir dahada başını tabağından hiç kaldırmadı.

Yemekler şöyle böyle yarım huzur içinde yenmişti sofra toplanmıştı Meryem bulaşıkları dizmiş kalanları elinde yıkıyordu Mihriban da durlamak için eltisinin yanında yerini almıştı.

"Vay vay Meryem hanım sizde ne marifetler varmış öyle bize de anlatın da bizde uygulayalım büyü mü yaptın bizim oğlana "
Eltisinin kulağına fısıldayıp onu utandırırken inci gibi dişleriyle gülümsüyordu Mihriban
Meryem çok utanıyordu adeta pancar gibi kızarmıştı
"Öyle deme abla valla birşey yapmadım "
"Tabi tabi oğlan içine düşecekti sofrada vallahi yade fark edecek diye ödüm koptu zehir ederdi bize yemeği iyiki fark etmedi söyle bizim oğlana ulu orta heryerde akıtmasın salyalarını yatak odanız neyinize yetmiyor "
Mihriban ağzını aça aça gülüyordu meryemse gözlerini açmıştı şaşkınlıktan
"Aşk olsun abla valla aşk olsun"

Dermane Dilemin ♡Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin