İnsan olmak...

219 14 8
                                    

İnsan olmak tabi ya... 2 kelime ağızdan çok kolay çıkabiliyor. Ama Günümüzdeki en büyük eksiklik... Çevremizde bunun eksikliğini rahatlıkla hissedebiliriz. Tecavüz olayları almış başını gitmiş, Cinayet iyice normalleştirilmiş, hayvanlara her türlü işkence sanki daha da teşvik edilmiş. Normalde filmlerde bile görünce iğrendiğimiz, korktuğumuz, üzüldüğümüz sahneleri gerçek hayatta görmek, acaba kimin suçudur? Ben size söyleyeyim. En başta Ailenin suçu, daha sonra da onu yetiştiren Öğretmenlerin suçudur. Bir bireyi Aile Dünya'ya getirir. Ama geliştirmek ise Öğretmenindir. Eee peki biz öğretmenler bu konuda ne yapıyoruz? Acaba kendimiz "İnsan olmak" konusunu, kafamızı yastığa koyarken kaç defa düşündük? Cevap basit aslında. Hiç düşünmedik. Biz öğrenciyken bize nasıl davranıldıysa, şimdi öğrencilere o şekil davranmaya başladık. O beğenmediğimiz, kötülediğimiz öğretmen aslında biz olduk. Amacımız maaş gününü beklemek oldu. En kolay yoldan nasıl cebimize para girer diye hesap yaptık. Öğrenciler her türlü pisliği gitgide bulaşırken, biz kendi rahatımızı düşünmüşüz. Günümüz ortaokul ve lise öğrencileri Deistliğe doğru kayarken biz öğretmenler bunun farkında olmadan, sadece dünyevi arzularımızı tatmin etmeye çalışmışız. Hz. Ali'nin "Bana bir harf öğretenenin kırk yıl kölesi olurum" sözünü unutmuşuz. Kısacası biz "İnsan olmak"kavramını unutmuşuz. Ee peki ne olacak şimdi? Bu böyle gidecek mi? Tabi ki de hayır! Sen evet sen! Senin gibi genç, dinamik ve idealleri olan sen ve senin gibi kişiler bu işi çözecek. Bir kişiye yapma deme! Yapmayacağı şeyi göster. Sigara içme demektense içmenin zararını göster. Kadına şiddete hayır demek yerine kadına verilen önemini, şiddetinin ne kadar zarar verebildiğini göster. Kısacası söylemektense göstermeyi dene. Belki de bizim en büyük sorunumuz, İlmimizle amel etmeyip, sadece söyleyip göstermemektedir. Keşke İnsan olabilsek! Başında da dediğim gibi, her şey "İnsan olmak" ile başlıyor. Bu yüzden, elbette yorulacağız, başımızı ağrıtacak insanlar olacak ve bu süreç bizi yıpratacak. Ama şunu unutma. Allah rızası herşeyin üstünde. Sana son olarak diyebileceğim şudur ki: "İnsan olmak" kavramını öğrenmek ve öğretmen için asla pes etme! Ee haydi ne duruyorsun? Zaman geçiyor. Birşeyler yapmak için Kalk ayağa!

Ayağa Kalk!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin