Sen kimsin?

67 6 0
                                    

Evet bunu okuyan dostum. Başlıktan da anlayacağın üzere, kendimiz aslında kimiz? Kendimizi ne kadar tanıyoruz? Bu sorular hakkında düşünelim. İsmin benim için önemli değil. Şu an ne düşünüyorsun? Okul, arkadaşlar, aile... Her ne olursa olsun, seni yaralayan, derinden etkileyen ve üzüntü veren o acı şeyi düşünüyorsun değil mi? Okul sana zor geliyor olabilir. Bunun sebebi okulun bizzat sana zor gelmesi değil, arkadaşlarından, daha da önemlisi Aileden etkilenmenin okula tezahür etmesidir. Sürekli ailen kavga ediyor olabilir, seni anlamıyor olabilir. Sen de bunlara dayanıyorsun değil mi? İmtihan diyorsun. Peki bu imtihan ne zaman bitecek? Her gün yediğin hakaretler, sözlü şiddetler, duygusal boşlukta olman, en kötüsü de hergün kendini yaşamdan koparma isteği ne zaman bitecek? Bazen hiç bitmeyecek gibi hissediyorsun değil mi? Hayır! hayır! Bu sen değilsin. Bir insanın ne kadar imtihanı zahmetli ise, rahmeti de o kadar mükâfatı bereketli olacaktır. Bu şekilde düşünmelisin. Bazen eminim ki içinden "Allah sürekli bana kötü şeyler veriyor, dua ediyorum, namaz kılıyorum ama yine de hep kötü şeyler başıma geliyor. Allah beni sevmiyor, Allah kötülüğümü istiyor vb..."  diyorsundur. Böyle söylemeni anlayabiliyorum. Çünkü kimse senin anlattığından fazlasını bilmiyor, iç dünyanda kimse yaşamıyor. Senin sorunlarına cevaben; "İmtihan" demek, sana göre çok basite kaçmak olabilir. Ama sınırlı olan beynimizle bunu idrak etmeye çalıştığımız için durum böyle. Evet, cevap aslında imtihan. Ama bunu ne kadar açıklamaya çalışsam da, senin içinde bir yerde soru işaretleri olacak. Mantığına oturtamayacaksın. En azından seni anlamaya çalışıyorum. Kendimi senin yerine koymaya çalışıyorum. Şunu unutma! Zor zamanlarında kimse olmasa da, benim yanında olacağımı bil. İsmimi bilmene gerek yok! Sadece benim yanında olacağımı bil. Darberleri nereden alırsan al, seni kimse anlasa da, ben anlamaya çalışacağım. Çünkü aslında ben iç sesinim. İçinde derinliklerinde bir yerlerdeyim. Kimse olmasa da ben daima seninleyim. Yalnız değilsin. Biz birlikte güçlüyüz. Seni zayıf görmek isteyenlere karşı, zayıflıklarını gösterme! Kimseye fazla güvenme! Kimseden de nefret etme! Herkes ile mesafeli ama ilişki içinde ol. Kimsenin arkasından konuşma! Çünkü bunun en yakın arkadaşın, yarın en büyük ve en güçlü düşmanın olur. Bunları yapabilmen için de, belki de en önemli şey kendini bilmelisin. Tahammül derecen ne? Zayıf noktaların, güçlü noktaların neler? Bir insanda aradığın özellikler neler? Seni hangi özellikler geliştirir?Karakter analizini iyi yapmalısın. Kimsenin seni çok iyi tanımasına izin verme? Çok soru yığınına seni boğdum değil mi? Zaten herkes seni boğuyor. Tamam, tamam kızma! O zaman sana tek bir soru soracağım ve bu sorunun cevabını iyi düşün. Sen kimsin?

Ayağa Kalk!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin