🌸KookV🌸
.
.
."Confession"
Pemuda manis itu kini berjalan mundar mandir di koridor. Sebenarnya si manis itu sedang menunggu seseorang yang dinanti nantikan.
Tak lama selepas itu, semua pelajar fakulti bidang bisnes akhirnya keluar. Taehyung sudah mula berasa gugup setengah mati. Dia sedang menunggu seseorang di dalam sana. Matanya masih meliar mencari seseorang.
Tak lama sosok yang dicari itu akhirnya berjalan keluar dari kelas sambil beg yang disandang hanya sebelah lengan. Manakala satu tangan yang lain sibuk memegang buku-buku tebal itu.
Si manis itu sedang cuba menetralkan kegugupanya untuk berhadapan dengan seniornya.
"Sunbae-nim!"
Panggil taehyung pelan. Lelaki itu menghentikan langkahnya setelah rasa dirinya dipanggil. Menoleh ke arah si junior."Yes, awak panggil saya ke?"
taehyung menganggukan kepala. Walau sebenarnya pandanganya sekarang tidak menatap jungkook dengan benar."Oh, awak Kim taehyung betul?"
Lelaki itu bertanya kepada taehyung dengan nadayang sungguh akrab. Ternyata apa yang orang katakan tentangnyab jadi benarlah.Jungkook-sunbaesangat peramah orangnya. Bahkan dia mengajarku dengan baik. Caranya bercakap membuatkan aku jatuh cinta kepadanya.
Jungkook-sunbae, memang pintar. Dengan senang hati dia menjadi tutorku..
Itu apa yang taehyung dengarkan pada rakan rakan satu biliknya. Yang sering memuja Jeon jungkook—Crushnya.
"I-iya saya.."
Cicit taehyung pelan. Jungkook tersenyum melihat taehyung yang gugup bila berhadapan denganya. Ketara sekali dimata jungkook."Jadi, ada apa panggil saya."
Ujar jungkook dengan nada yang terkesan lembut. Taehyung menguntumkan senyuman lalu memberanikan diri untuk menatap sang pujaan hati."Um, Jungkook-sunbae saya nak kata sesuatu. Boleh kan?"
Jungkook menganggukan kepalanya. Taehyung lagi lagi diharungi dengan kegugupan. Jantungnya berdegup dengan sangay kencang. Ya tuhan, mohon selamatkan taehyung ini.
"Mm..sunbae! saya.."
"Saya apa?"
"S-saya.."
"Kenapa taehyung?"
"Saya suka sunbae!"
Ucap taehyung dengan sekali lafaz. Jungkook terdiam. Maaf ye, koridor dikawasan ini sudah sunyi. Jika taehyung mengatakan perlahan pun tetap jungkook mendengarkannya.Taehyung menyembunyikan semburat merah yang menyala dipipinya itu terserlah. Jungkook nampak bertapa gugupnya taehyung ketika berbicara denganya.
Keringat di dahi taehyung jelas nampak. Tangan runcingnya juga terketar-ketar ketika mengatakan tadi. Sumpah, mahkluk dihadapanya ini sungguh menggemaskan dimata jungkook.
"Tae.."
Ucap junkook. Taehyung tidak berani memandang ke arah jungkook. Dia tak kisah apa pun yang akan berlaku nanti. Semisalnya jungkook menolak rasa cintanya juga tak apa. Janji dia dapat lepaskan apa yang dia ingin sampaikan. Sedikit merasa lega dihatinya.
YOU ARE READING
[𝐂] 𝐊𝐨𝐨𝐤𝐕 | 𝐎𝐍𝐄𝐒𝐇𝐎𝐓
FanfictionBagi jungkook taehyung adalah segalanya. Apa pun berkaitan dengan taehyung pasti terkait dengan kehidupan jeon jungkook. Kisah-kisah manis Kim taehyung bersama jungkook. Kisah Jeon jungkook bersama taehyung hanya dunia mereka. "Aku mencintaimu.."...