Brittany: choi beomgyu???
Michael: pardon???
Brittany: kau, kau choi beomgyu kan??
Michael menggeleng. Brittany sekali lagi mengecil kan matamya. Dia seakan bermimpi. Rose kemudian menepuk brittany untuk menjaga kelakuannya. Biar behave sikit.
Michael: err...aku tak pernah nampak korang pun sebelum ni. Korang dari mana ni??
Rose: kitorang ada dekat mana ni sebenarnya??
Michael: magic island.
Hazry: magic what???
Michael: yes, magic is....jap. Korang ni datang dari dunia lain ke??
Mereka berlima mengangguk. Masih keliru dgn keadaan sekarang. Tadi rasanya baru pagi kenapa sekarang dah malam?? Michael seperti memikirkan sesuatu.
Michael: korang boleh ikut aku tak???
Rose: pergi mana???
Rose mula pelik. Dia bukan apa, cuma tak percaya sangat. Dia bukannya kenal lelaki ni. Nama pun dia tak tahu.
Michael: kampung aku. Grandpa aku boleh tolong korang.
Mereka berlima masih diam. Memikirkan keselamatan masing². Macam mana kalau lelaki ni tipu?? Kalau dia org jahat??
Michael: don't worry, aku bukan org jahat. Nama aku michael edwind. Cepat lah, dah lewat sangat ni. Nanti mak aku marah.
Mereka berlima berpandangan sebelum mengangguk setuju. Nak tak nak diorang kena ikut jugak. Diorang bukannya tahu ni tempat apa. Kalau tetiba ada binatang buas tak ke naya. Mereka mula berjalan beriringan ke kampung michael. Sunyi, sangat sunyi. Terbit rasa kekok antara mereka berenam.
Michael: tadi korang ada sebut nama beomgyu, beomgyu tu siapa??
Brittany: artis kpop.
Michael: jadi muka aku ni macam artis lah eh??
Brittany menjeling tanda menyampah. Michael hanya ketawa melihat riaksi brittany. Suasana kembali senyap sebelum sekali lagi michael mengajukan soalan.
Michael: err aku tak tahu lagi nama korang. Tak nak perkenal kan diri ke??
Mereka berlima berhenti mendadak membuatkan michael pelik. Kenapa??? Dia ada salah tanya ke??
Rose: aku rose. Ni hazry, brittany, sara dgn lyna. Dh kenal kan?? Jauh lagi ke kampung kau??
Michael ketawa lagi dan menggeleng. Dia tunjuk ke arah perkampungan yang tidak jauh dari tempat mereka berdiri. Perjalanan yang tergendala diteruskan.
Michael: kejap lagi sampai lah.
Suasana kembali senyap. Masing masing hanya memilih untuk diam. Mungkin masih cuba menghadam apa yang jadi. Siapa tak terkejut kalau tetiba je tercampak dekat tempat asing?
Michael: kita dah sampai. Ni rumah aku. Korang duduk lah dulu. Aku panggil granpa.
Tanpa banyak bunyi mereka berlima duduk di sofa. Menunggu michael dgn grandpa dia. Sekeliling rumah ini dipandang.
Brittany: mampus lah kita. Bahagian atas kita tak buat pape lagi. Dah lah terperangkap kat sini. Macam mana kita nk balik??
Hazry: sabar jelah. Nk buat macam mana?? Takdir.
YOU ARE READING
RUN AWAY
Random"Percaya atau tak, dari pelajar sekolah menjadi penyelamat untuk dunia yang tidak diketahui kewujudannya." Sorry kalau story ni tak berapa best. Aku harap korang enjoy and thanks sudi baca cerita mengarut aku. Thanks for cover by- @haruna1zumi And...