Rose/sara pov
Sara: rose, kita nk buat apa ni?
Rose: aku pun tak tahu. Michael, panggil michael cepat.
Sara keluar dari bilik rose menuju ke ruang tamu. Nampak macam michael sedang santai duduk di atas peha abang rose. Segera kaki sara bergerak ke arah mereka berdua.
Sara: rayyan, nak pinjam michael. Penting ni.
Ryyan: kenapa?
Sara: kejap je. Boleh lah rayyan. Nanti sara bagi balik.
Rayyan: haih rayyan baru je main dengan dia. Ambik lah.
Sara: hehe thanks rayyan.
Sara cepat cepat mengambil michael masuk ke dalam bilik rose. Michael dah berubah jadi manusia sebaik je masuk ke dalam bilik. Terkejut dia melihat adam yang sedang terbaring kaku di atas lantai.
Michael: kenapa ni?
Rose: tak tahu. Tadi elok je dia dekat atas riba sara then tiba-tiba dia mengiau kuat. Aku tak tahu nak buat apa dengan dia sekarang.
Michael: takkan lah........
Michael berlari mendekati adam. Muka adam kelihatan pucat. Tangan adam di genggam. Nadi adam lemah. Ada satu tanda di pergelangan tangan adam. Takkan kuasa tu dah tunjukkan kesan?
Sara: kita nak buat apa ni? Takkan nak biar dia macam ni? Kita sendiri tak tahu bila dia akan bangun.
Michael: kita....tak boleh buat apa apa. Nampak macam kuasa dia dah bertambah lebih dari kemampuan dia.
Rose: takkan tak ada langsung cara nak kawal kuasa tu? Takkan tak boleh?
Michael: aku boleh guna kuasa aku untuk kunci perkembangan kuasa dia tapi tu takkan bertahan lama.
Sara: tak kesah lah tu. Yg penting sekarang dia selamat.
Michael angkat adam dan letak atas katil rose. Dia mula membuat kunci didalam tubuh adam dengan kuasanya sendiri. Tempoh yang diperlukan michael agak lama. Lebih kurang tiga jam untuk kunci itu bertahan selama dua minggu. Peluh mula keluar, sama adam mahupun michael terpaksa menahan rasa sakit proses itu. Setelah semuanya selesai michael terus pengsan. Dia kehilangan banyak tenaga. Rose sempat menangkap michael yang ingin jatuh dari katil. Adam masih lagi tak sedarkan diri, sekarang michael pulak yang pengsan.
YOU ARE READING
RUN AWAY
عشوائي"Percaya atau tak, dari pelajar sekolah menjadi penyelamat untuk dunia yang tidak diketahui kewujudannya." Sorry kalau story ni tak berapa best. Aku harap korang enjoy and thanks sudi baca cerita mengarut aku. Thanks for cover by- @haruna1zumi And...