❄️SPECIAL CHAP FOR RAYA❄️

55 6 14
                                    

Kuih dan muih beraneka macam, makan lah jangan hanya dipandang~
Ketupat rendang, sila nikmati kawan,
Penat memasak malam ke pagi~

Bising sungguh rumah banglo hazry dengan lagu raya di campur pula dengan tetamu yang datang mengunjung. Meriah betul. Siapa lagi yang datang kalau bukan vasely' dan pasangan diorang. Eh pasangan ke? Baju raya tak sedondon un. Hahaha.

Henry: weyh sedap betul rendang ni.

Danial: kau ni kan, makan lah elok sikit. Rumah org ni der. Malu aku.

Alexis: lain kali, kita ikat dia dekat beruk kat pokok tu. Biar dia beraya dengan beruk.

Adam: wah meriah betul raya dekat sini. Mesti duit raya pun meriah gak an?

Michael: ish aku menunggu je papa hazry panggil beratur ambik duit raya. Aku puasa penuh kut tahun ni.

Sara: ceh kau puasa semata-mata nk duit raya je ke?

Brittany: tah kau ni tak ikhlas langsung.

Rose: mana si hazry ni? Dari tadi tak nampak batang hidung. Aku nak ajak selfie ni.

Lyna: tu, dia tengah salam mak ayah dia lah weyh. Kita je yang mari awal sangat.

Danial: korang yang ajak kitorang awal. Ada ke patut lepas subuh dah datang rumah dia.

Mereka tersenyum sumbing. Kalau dah cukup sepuluh dalam rumah ni boleh roboh lah. Selesai bersalaman dengan ibu dan bapa tercinta hazry kini tiba lah sesi pemberian duit raya yang ditunggu tunggu. Masing dah bangun dan betulkan baju kurung, baju melayu untuk line up. Ada yang sibuk betulkan songkok. Ceh betulkan lah macam mana pun tetap sama je muka.

Hazry: korang!! Line up please. My dad nak bagi duit raya ni.

Henry: okey okey beratur ikut umur please. Yang tua di dahulukan yang muda di lambat-lambatkan.

Lyna: mana aci. Yang muda lah kena dulu. Kau tu dah tua bangka, tak patut dapat duit raya.

Michael: ahahah henry tua bangka.

Adam: dah lah weyh, biar diorang gaduh. Aku dengan siapa dapat last dia dapat sikit.

Hazry dah dapat duit raya dulu. Rumah dia kan? Bila dengar je adam cakap cam tu masing-masing berebut nak ambik turn dulu. Ish perangai memasing.....memang lah.

Hazry: eh eh jangan tolak tolak. Ingat eh, raya tahun ni kita kena jarak jauh jauh. 1000 meter eh silap, 1m. So beratur lah jauh jauh. Yang dah sampai pintu rumah tu keluar jelah. Ahahah gurau gurau.

Danial: ha ah lah. Aku lupa raya tahun ni lain. Ha readers pun kena lah buat penjarakan sosial dengan orang lain k. And selalu basuh tangan dengan air dan sabun. Jangan lupa handsanitizer sekali. Ingat raya ni, jangan lah keluar rumah sangat. Jangan ikut kitorang sebab kat dalam wattpat tak ada virus. Hehe. Stay at home tau.

Hazry: ha korang cepat cepat ucap selamat hari raya dekat readers.

All: SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN!

Brittany: okey semua tengok sini, satu dua tiga....

Ckick!!

Okey aku un nak ucap selamat hari raya untuk korang. Saje je aku buat chap ni. Sorry lah hambar. Aku bukan pandai sangat un buat sketsa sketsa cam ni. Ni aku main hentam je. Btw kepada semua yang baca ni, pastikan stay safe okey. Takmo lah sakit sakit. Kan raya ni. Okey tuje. Last...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN!!!!

RUN AWAY Where stories live. Discover now