Rose: korang....aku....ada kuasa.
Brittany: macam mana?
Rose: aku tk tahu macam mana boleh jadi macam ni tapi aku boleh keluarkan elektrik. Tengok ni.
Rose menunjukkan tangannya yang penuh dengan cas cas elektrik. Pamdangan rose meliar keseluruh bilik. Seperti mencari sesuatu yang hilang.
Rose: mana hazry?
Sara: bukan dia baring dekat....
Brittany: weyh mana dia weyh? Tadi ada dekat sini kut.
Lyna: dari tadi dia tidur kan. Macam mana boleh hilang?
Sara: weyh dia ada balik lah weyh.
Lyna: weyh scary gila. Kejut dia sekarang.
Brittany: hazry bangun hazry!
Rose: biar aku cuba kuasa baru aku.
Rose berjalan mendekati hazry. Peluh semakin membasahi dahinya. Jari telunjuk rose menyentuh tangan hazry. Terus mata hazry terbuka dan hazry duduk sambil bernafas tercungap-cungap.
Brittany: hazry kau kenapa?
Hazry: aku mimpi something.
Lyna: kau mimpi apa?
Hazry: aku mimpi....aku dekat satu tempat ni. Penuh dengan mayat. Scary gilaa....
Sara: scary gila mimpi kau. Patut kau berpeluh teruk.
Hazry: ah aku cuba bangun tapi tak boleh.
Brittany: dah lah. Kau pergi mandi. Segarkan badan. Kau nak keluar or stay?
Hazry: keluar. Aku rasa nak ambik angin.
Brittany: kalau macam tu pergi mandi. Kitorang tunggu.
Yang lain mula menunggu di ruangan sebelah. Semua tengah tunggu rose keluarkan kuasa dia. Gempak gila kut. Sekejap je rose dah boleh kawal kuasa dia.
Hazry: jom.
Mereka mengambil barang keperluan dan keluar dari bilik. Memandangkan esok diorang nak pergi tempat lain jadi diorang kena lah jejalan puas-puas. Bukan senang nak jejalan cam ni.
Mereka kini berada di restaurant. Semua lapar lepas kejadian pelik di bilik mereka. Yang paling banyak pesan makanan sara. Padahal yang banyak berpeluh orang lain. Haih.
Brittany: esok sir kata nak bawak kita pergi mana?
Hazry: entah, lupa lah. Alah esok kita tahu jugak. Sekarang kita jejalan dekat sini dulu. Aku dengar ada funfair kat sini.
YOU ARE READING
RUN AWAY
De Todo"Percaya atau tak, dari pelajar sekolah menjadi penyelamat untuk dunia yang tidak diketahui kewujudannya." Sorry kalau story ni tak berapa best. Aku harap korang enjoy and thanks sudi baca cerita mengarut aku. Thanks for cover by- @haruna1zumi And...