❄️TROUBLE MAKER❄️

107 8 0
                                    

Sudah hampir sejam mereka berjalan-jalan di dlm pasaraya ni. Ada lagi yg mereka perlu beli. Betapa banyak nye diorang belanja. Semuanya disebabkan duit yg di bank in prof. Atiey terlampau banyak. Sempat prof atiey memberitahu mereka berempat ketika sedang menunggu hazry yg masih belum turun.

Hazry: nk beli apa lagi ni??? Dah banyak kita beli. Aku dah tak sanggup untuk jalan. Baki duit ni pun banyak lagi.

Rose: kejap aku call prof. Tanya dia nk buat mcm mana dgn duit dia ni.

Tut.....tut......

Prof. Atiey: hello. Rose, kenapa??

Rose: prof, we want to ask something. Err....actually duit ni banyak lebih so prof nk kitorang buat apa dgn duit ni???

Prof Atiey: mmm, korang ada baju tak untuk halloween???

Rose: ha???

Prof Atiey: korang ada baju tak untuk halloween???

Rose: er... Jap. Korang, korang ada baju tak untuk halloween???

Hazry: belum lagi. Kenapa???

Rose: belum lagi.

Prof Atiey: kalau macam tu, korang gunalah duit tu untuk belanja baju korang.

Rose: eh, prof takpe ke???

Prof Atiey: it's okey. You guys can use it. Okey lah, prof nk masak untuk makan malam ni. Ada apa apa you can call later. Bye.

Rose: bye prof.

Tit...

Panggilan diletak dan satu keluhan lega serta senyuman sampai ke telinga menghiasi bibir rose. Semua masih tertanya kenapa tiba tiba rose tersenyum. Soalan yang hazry tanya tadi pun masih belum dijawab.

Sara: so...how???

Rose: prof cakap.......kita boleh guna duit tu untuk beli baju halloween kita!

Hazry: really?? Yes!! Jimat duit aku.

Brittany: so sekarang aku tak perlu belanja lah kan???

Hazry: tak perlu. Jimat duit kau sekali. Hehe. Jom kita pergi beli baju

Brittany: aik??? Tadi kata tak sanggup nk jalan??

Hazry: biar lah! Hmmp. Jom lah kita pergi beli baju dgn wond. Aku dah tak sabar ni.

Sara: mmm boleh jugak. Aku tahu kedai mana yang jual baju macam tu.

Rose: dh kalau macam tu. Kita pergi sana cepat. Kita bukannya ada banyak masa. Kang tak pasal pasal korang kena tangkap sbb keluar senyap senyap.

Hazry: alah kalau kena tangkap pun tak kesah. Paling kurang kitorang just kena gantung.

Brittany: kau tak apa lah dekat. Aku yang jauh ni kau nk campak mana??

Hazry: mari lah tidur rumah aku.

Brittany: tak nk aku.

Sara: dah dah lah tu. Kalau korang gaduh macam ni sampai bila kita blh jalan???

Pertanyaan sara tidak dibalas. Hazry dan brittany kini diam. Mungkin merajuk kut lepas kena marah. Tak sejujurnya hazry je yg merajuk. Biasalah budak manja. Brittany okey je. Mereka mula bergerak ke sebuah kedai baju. Banyak baju baju yang bertemakan halloween digantung dalam kedai tu. Disebabkan rumah sara berdekatan dengan kawasan ni so dia lebih arif. Kawasan yang mereka pergi pun agak jauh dari sekolah mereka. Sbb tu hazry mahupun rose tak berapa kenal kawasan ni.

RUN AWAY Where stories live. Discover now