❄️DARK❄️

72 7 0
                                    

Selama seminggu mereka hanya mendiamkan diri tanpa sebarang tindakan. Rancangan telah dibuat namun ada satu masalah yang membuatkan mereka masih belum bertindak. Adam masih lagi terbaring tidak sedarkan diri. Henry yang baru saja keluar dari bilik menapak ke ruang tamu. Hanya danial yang berada di situ.

Daniel: adam macam mana??

Henry: macam tu lah. Still tak sedarkan diri.

Mereka berdua terdiam. Satu keluhan terbit di bibir henry.

Henry: bila kita nak mulakan rancangan kita kalau macam ni?? Aku tengok michael tu pun dah tak senang duduk.

Danial: entah lah. Aku pun buntu. Takkan kita nak tinggalkan adam macam tu je?? Kalau black earth tu muncul balik macam mana??

Henry: aku rasa kita kena jugak pergi hari ni atau kita akan terlambat.

Danial kelihatan berfikir. Ada betul jugak cakap henry. Nyawa atuk dan ibu michael dalam bahaya. Boleh jadi sekarang mereka sedang di seksa. Tapi adam masih belum menunjukkan tanda tanda yang dia akan sedar.

Sara: aku boleh tinggal sini dan jaga adam.

Kedua lelaki itu tersentak dgn kehadiran sara. Rupanya dari awal sara sudah mendengar perbualan mereka berdua. Henry dan danial saling berpandangan. Masih memikirkan cadangan sara. Apapun keselamatan gadis itu juga mesti diutamakan.

Danial: henry, kau panggil semua berkumpul.

Henry yang kelihatan masih terpinga-pinga pergi meninggalkan tempat itu tanpa sebarang soalan. Sara masih setia berdiri di situ. Masing masing diam memandangkan tiada apa yang perlu dibincangkan berdua.

Brittany: ada hal apa sampai suruh kitorang berkumpul??

Danial: aku nak 5 org dari kita jalankan rancangan yang kita rancang hari tu.

Hazry: dan empat org lagi??

Danial: akan tunggu dekat sini sampai adam betul betul sedar.

Lyna: kenapa kita tak tunggu lagi dua tiga hari??

Danial: terlalu berbahaya untuk grandpa edwind dgn mrs. Edwind.

Michael: aku akan jalankan rancangan tu.

Danial: kau memang akan pergi. Dan aku nak hazry, brittany, alexis dan henry ikut michael. Yang selebihnya akan berada di sini dan bersiap sedia.

Rose: alah, aku pun nak pergi jugak.

Danial: sorry rose, kitorang perlukan kau untuk buat pendinding dekat rumah ni. Aku rasa semuanya dah jelas. Tepat pukul 9 malam ni korang dah kena bersiap.

Semuanya hanya diam dan danial menganggap itu sebagai tanda setuju. Sebahagian dari mereka mula mengemas apa yang patut untuk di bawa.

Hazry: kau rasa kita akan berjaya ke??

Brittany: aku tak yakin sangat tapi mungkin kita akan berjaya.

Lyna: nah ambik ni.

Brittany: apa dlm uncang ni??

Lyna: magic dust. Aku dah bekal kan sikit untuk korang semua. Benda ni boleh bantu korang terbang. Cepat sikit sampai.

Hazry: dari mana kau dapat benda ni??

Lyna: grandpa edwind yang bagi. Dia cakap kalau ada kecemasan aku boleh guna.

RUN AWAY Where stories live. Discover now