Sesampai mereka di kawasan sekolah mereka terus menuju ke satu tempat. Memandangkan sekarang dah pukul 5 petang jadi sekolah dah tutup. Mereka membuat keputusan untuk tunggu lyna, rose san hazry pulang ke rumah. Brittany dengan sara terpaksa stay dekat hostel sampai lah hari jumaat ni. Si hazry ni pun kena balik hostel gak tapi tu lah, mengada betul minah ni lari. Aih. Kalau rumah brittany dengan sara dekat dah lama dia ikut tapi tulah, rumah diorang jauh dari sekolah. Siapa nak hantar diorang?
Brittany: hazry kau jangan balik, tinggal aku dengan sara je ni.
Hazry: tak nk tak nak. Aku nak balik!!! Memang tak ah aku nak tinggal dalam hoshell tu.
Sara: alah, dua hari je lagi weyh. Please......
Lyna: kau pujuk lah macam mana pun dia takkan ubah fikiran. Kalau aku pun aku balik.
Rose: korang tak nak balik ke? Kalau korang nak korang boleh tumpang rumah aku.
Hazry: ha ah, rumah aku pun boleh. Jom lah esok tak payah pergi sekolah.
Brittany: boleh ke??
Sara: tak menyusahkan ke?
Rose: takde lah. Lagipun family aku tak kesah.
Hazry: family aku pun sama. Kalau korang nak sorang boleh ikut aku, sorang boleh ikut rose.
Lyna: sorry lah tak boleh tumpangkan korang. Korang tahu kan aunty aku macam mana?
Brittany: sokey. Kitorang faham. Okey lah kalau macam tu. So sara kau nak pergi rumah hazry or rumah rose?
Sara: rumah rose lah.
Brittany: okey. Ni parents korang tak nak datang ambik lagi ke??
Rose: aku dah call tadi. Diorang kata diorang otw.
Lyna: eh aunty aku dah sampai lah. Aku balik dulu eh. Nak kena bagitahu yang dia ada penghuni baru lagi. Aih henry, asal beg kau ni berat semacam je?
Lyna tergopoh gapah mengangkat suitcase dia dan henry masuk ke dalam kereta. Henry pulak dah selamat masuk dalam kereta. Bertuah betul kawan macam ni. Lepas kereta aunty lyna hilang muncul dua buah kereta lagi di perkerangan sekolah. Rose, sara, hazry dan brittany kemudian masuk ke dalam kereta masing-masing. Rose dengan hazry dah explain dekat parents diorang. Sara dengan brittany pun dah call parents diorang cakap yang diorang tidur rumah kawan sampai jumaat. Esok comform semua tak datang sekolah. Macam lah tak tahu perangai diorang. Selagi boleh langgar, dia langgar je peraturan. Kena baik buat peraturan sendiri. Dah nak masuk student tahun keempat pun macam ni lagi perangai. Aih.
YOU ARE READING
RUN AWAY
Random"Percaya atau tak, dari pelajar sekolah menjadi penyelamat untuk dunia yang tidak diketahui kewujudannya." Sorry kalau story ni tak berapa best. Aku harap korang enjoy and thanks sudi baca cerita mengarut aku. Thanks for cover by- @haruna1zumi And...