❄️WISH❄️

60 9 4
                                    

Selama seminggu mereka di rawat. Adam masih lagi hilang tanpa khabar berita. Mereka tak boleh macam ni. Perlu ada juga usaha untuk cari adam. Adam juga kawan diorang!

Ray: aku rasa aku tahu dekat mana adam sekarang.

Alexis: macam mana kau tahu?

Ray: semalam aku dapat bayangan pandangan adam. Aku kenal tempat tu.

Sara: kalau macam tu, jom lah cari dia.

Ray: tak boleh main redah je. Tempat tu bahaya. Korang kena berpecah.

Danial: bukan ke tak berapa selamat untuk kitorang berpecah?

Ray: korang kena berpecah sebab ada lima jalan yang korang semua kena lalu. Dan aku akan pecahkan korang mengikut kuasa korang.

Buk!

Rose: michael!

Rose segera berlari ke arah satu bilik. Sekarang diorang masih dalam rumah adam lagi. Lebih selamat kalau diorang berada dekat sini. Keadaan hazry pun tak stabil lagi. Rose membuka pintu bilik dan menghampiri michael yang sudah jatuh pengsan di atas lantai. Hazry yang berada dalam keadaan tidak sedarkan diri di atas katil juga di pandang. Pembentukkan kunci dalam badan hazry memakan banyak tenaga michael. Yang lain juga mengikuti rose dari belakang. Sara menghampiri michael dan tangannya mengeluarkam cahaya bewarna biru. Tangan sara segera di letakkan di atas dada michael supaya dapat memulihkan tenaga michael. Nasib baik sara ada kuasa penyembuh. Dapat lah diorang minta tolong sara hilangkan parut herawat nanti. Hehe. Setelah sepuluh minit michael kembali membuka mata. Sekarang dalam bilik tu hanya ada vasely' dan michael. Kaum lelaki semuanya keluar dari bilik. Mungkin tengah rancang stretegi untuk diorang cari adam.

Danial: kau tak ada cara ke nak hentikan kuasa kau?

Ray: ada tu ada, tapi.....korang kena berkorban.

Henry: berkorban?

Ray: lupa kan vasely'.

Alexis: what? Kenapa pulak? Diorang kawan kitorang. Asal kitorang kena lupakan diorang!

Ray: kalau korang tak nak diorang sakit, lupakan diorang! Aku pun akan buat diorang lupakan kita dan dunia ni.

Danial: tak, kau tak boleh buat macam tu. Kau tak boleh padam ingatan diorang.

Ray: oh jadi korang lebih rela diorang sakit?

Mereka bertiga terdiam. Bukan mudah untuk lupakan kawan yang baik. Bukan mudah untuk lupakan kawan yang dah lama rapat. Takkan persahabatan yang terjalin sekian lama hilang macam tu je. Hanya dengan secebis memori yang terpadam menghapuskan  satu ikatan persahabatan yang dah erat. Oh tolong kata yang ni hanya gurauan.

RUN AWAY Where stories live. Discover now