Sebelum baca aku nak mintak maaf sesangat sbb chapter penuh dengan merapu dan drama. Tolong jangan kecam. Tu je nk cakap. Sorry lah kalau cerita ni tak menepati citerasa korang. Enjoy.
Brittany dan sara tercungap-cungap terbaring di atas tanah. Masing masing sedang mengumpul tenaga untuk ke hidden cave. Selepas berhempas pulas mengharungi pusar air, akhirnya mereka berjaya menyeberangi sungai tersebut.
Brittany: jom ah, kita dah tak ada banyak masa.
Sara: hmm jom.
Brittany dan sara bingkas bangun. Baju yang basah sudah sara keringkan. Sekarang mereka dalam perjalanan menuju ke hidden cave. Mereka sendiri tak faham, kenapa perlu berpecah sedangkan boleb pergi sekali? Tapi dah tuan punya kuasa sendiri yang suruh, ikut je lah.
Brittany: eh ray, awak buat apa dekat sini?
Sara: and, mana rose??
Ray menunjukkan riak wajah cemas. Wah wah, pandai betul kau berlakon ye ray. Kemudian, secara tiba-tiba ray melutut dan air matanya mengalir. Asal drama sangat kau ni??
Sara: ray awak kenapa?? Apa jadi?? Mana rose!
Ray: saya minta maaf. Saya minta maaf.
Brittany: awak kenapa? Asal baju awak carik carik ni?
Ray: saya....saya dan rose kena serang. Hiks hiks saya minta maaf, saya tak mampu jaga rose dengan baik. Hiks hiks. Dia....dia cedera teruk. Saya terpaksa hantar dia balik ke dunia korang.
Sara: siapa yang serang korang? Siapa?
Ray: askar taehyun.
Brittany meneliti badan ray. Badannya berpeluh, bajunya carik. Tapi ada suatu yang tak kena. Ray tidak mempunyai sebarang luka. Brittany memandang ray pelik. Mustahil kalau dia tidak mempunyai sebarang luka kalau diserang. Lagipun baju dia koyak kut.
Brittany: kenapa awak tak ada luka? Awak kata rose cedera teruk. Takkan awak tak ada luka langsung?
Ray tersentak. Shit, brittany perasan. Ray kembali berdiri dan tersenyum creepy. Cukup lah, lakonan dah tamat. Tanpa amaran dia merentap tangan sara. Dia juga cuba menggenggam tangan brittany tetapi brittany lebih pantas. Dengan segera brittany melarikan diri.
Sara: kau nak buat apa ha??
Ray: heh, just stay calm. Aku nak hantar kau balik dengan selamat sweety.
YOU ARE READING
RUN AWAY
De Todo"Percaya atau tak, dari pelajar sekolah menjadi penyelamat untuk dunia yang tidak diketahui kewujudannya." Sorry kalau story ni tak berapa best. Aku harap korang enjoy and thanks sudi baca cerita mengarut aku. Thanks for cover by- @haruna1zumi And...