❄ANSWER❄️

58 7 5
                                    

Lyna: henry, bila kita nak bagitahu diorang tentang tanda adam dengan hazry? Aku tak rasa kita patut tangguhkan lagi. Kalau jadi pape macam mana?

Henry: aku pun tak tahu. Aku cuma tak nak serabutkan kepala danial sekarang. Kau tahukan dia tengah sibuk cari jawapan tentang mimpi hazry.

Lyna: kau kesiankan danial je, sara macam mana? Kau sendiri nampak macam mana cemasnye sara bila adam asyik pengsan. Selama dua minggu ni, dah tiga kali adam pengsan.

Henry mengeluh lemah. Sekarang diorang ada dekat dalam library. Sepanjang dua minggu ni, diorang asyik lepak dalam library je. Tempat ni je satu-satunya tempat yang agak selamat untuk bincang pasal masalah diorang berdua. Aih pening lah bila masing masing nk pertahankan kawan masing masing ni.

Lyna: kau nak tahu, sara asyik tanya apa sakit adam. Dia asyik nk bawak adam pergi jumpa doktor tapi aku halang sebab tak nak orang luar tahu pasal ni. Tapi kita tak boleh terus macam ni.

Henry: aku buntu lah. Hari ni, danial dengan alexis akan tahu apa maksud mimpi hazry. Kita tunggu diorang. Aku janji kita takkan simpan lama benda ni.

Lyna: aku bukan apa, kau tahukan tanda diorang bahaya.

Henry: tahu.

Lyna berdiri dan menuju ke arah sebuah rak. Henry hanya memerhati dari tempat dia duduk. Dah tahu buku apa yang akan diambil oleh lyna.

Lyna: semalam masa kau suruh aku simpan buku ni, aku ada terbelek satu halaman ni. Halaman tu berlipat. Aku baru nak bukak, kau dah panggil aku suruh cepat.

Lyna mmembuka satu halaman yang terlipat dua. Berkerut dahi henry melihat halaman tersebut. Kenapa dia tak perasan pun halaman ni ada? Henry mula membuka lipatan tersebut. Dengan laju dia membaca setiap bait ayat yang tertulis di situ.

Henry: ni kewujudan sorcererst stone.

Lyna: jadi, kuasa yang ada dalam sorcererst stone ni kuasa seseorang lah?

Henry: tapi setahu aku, mendiang grandpa tak pernah bagitahu pun pasal benda ni.

Lyna: aku rasa mesti ada sbb kenapa grandpa pecahkan kuasa ni kat kita.

RUN AWAY Where stories live. Discover now