❄️PROBLEM❄️

57 7 7
                                    

Hazry: kau rasa kita boleh settle kan masalah ni?

Brittany: entah lah weyh. Kita pun tak tahu macam mana nak settle kan semua ni.

Hazry dan brittany mengeluh berat. Mereka dah berjalan jauh, masih tak ada jejak tentang rantai danial. Yang lain pun masih mencari.

Brittany: hazry...kau dengar something tak?

Hazry: dengar apa?

Brittany: ada orang minta tolong.

Belum sempat hazry bertanya, brittany pantas berlari mengikut arah bunyi tersebut. Dari mata kuningnya, dia boleh nampak seorang perempuan sedang di ganggu beberapa orang lelaki. Akhirnya mereka sampai di lorong gelap tersebut.

Hazry: brittany kau buat apa ni?? Tak payah masuk campur lah.

Brittany: dah tu, kau nak biar dia macam tu?

Hazry: tu bukan masalah kita. Dah jom blah.

Brittany: tak, aku tak nk. Kalau kau nak blah, kau blah. Aku nk tolong perempuan ni.

Brittany terus berlari dan menendang seorang lelaki yang ingin menerkam gadis tersebut. Hazry hanya mampu memukul dahi sendiri. Asal lah dia dapat kawan yang baik sangat ni? Nak tak nak hazry terpaksa tolong brittany. Takkan dia nak tinggalkan brittany sesorang? Brittany memukul tiga penjahat itu di bantu oleh hazry. Perempuan yang menyaksikan pergaduhan mereka terkejut. Dia tak nampak pun siapa-siapa yang serang dia. Apa ada hantu ke kat sini?

Penjahat: dah dah jom blah. Aku rasa perempuan ni bela saka ah. Jom jom.

Penjahat itu bertempiaran lari akibat tidak mampu melawan serangan mereka berdua. Hazry memetik jari kuat.

Hazry: saka kepala lutut diorang. Kurang asam betul. Aku hisap darah sampai kering baru kau tahu. Erghh!!!

Brittany: awak okey?

Brittany cuba mendekati perempuan yang masih kaku memandang mereka. Dia menapak ke belakang apabila brittany semakin hampir. Takut dengan makhluk yang berada di hadapan dia ni.

Brittany: tak payah takut. Kitorang tak jahat pun. Awak buat apa dekat sini? Bahaya lah.

Gadis tu hanya diam. Dia menunduk memandang tanah. Takut nak tengok brittany. Hazry yang berada di sebelah menjeling malas. Diorang dah lah letih cari rantai lepastu kena tolong budak ni lagi. Ni tak reti nak ucap terima kasih. Membara hati hazry dibuatnya.

Hazry: kau tak dengar ke apa dia tanya? Pekak?

Brittany: hazry! Kau diam lah. Yang kau nak baran ni kenapa?

RUN AWAY Where stories live. Discover now