Hazry: danial kau nak bawak aku pergi mana ni!!
Danial: ha!! Apa!!
Hazry: aku cakap, kau nak bawak aku pergi mana!!!!
Mau sakit anak tekak kalau jerit macam ni. Asal diorang kena jerit? Danial bawak si hazry ni rasa naik penyapu terbang. Well magic island kan? Takkan tak ada penyapu terbang. Sebelum ni ada je, tapi diorang tak berkesempatan nak guna.
Danial: kau pegang aku kuat-kuat, kita nak turun ni!!
Hazry: apa kau ca...weyh weyh, asal nak jatuh ni weyh!!!!!
Pelukan pada pinggang danial dieratkan. Macam nak tercabut jantung hazry. Kalau hari hari macam ni, boleh mati meletup dia. Setelah kaki selamat mejejak tanah, hazry terus ke arah satu semak untuk memuntahkan makanan yang di makannya tadi.
Danial: eh kau okey tak ni??
Hazry: kau tanya aku?? Arghhhhh!! Aku baru baik demam lah.
Danial: alah sorry lah. Lama aku tak bawak penyapu ni.
Danial menggosok belakang hazry yang masih tidak henti-henti muntah. Dah lah dia makan banyak tadi. Ah cakap pasal demam, hazry ni sebenarnya baru baik dari demam. Dah dua minggu dari hari dia kena nightmare tu. Hari hari si danial ni pergi rumah michael semata-mata nak jenguk hazry.
Vernon: apa bising bis....eh danial! Yow man, lama tak jumpa.
Vernon memeluk tubuh tinggi lampai itu erat. Bro hug. Mata vernon kini tertancap pada hazry yang masih lagi mencakung dekat depan semak.
Vernon: wah, ada maju kau sekarang eh. Siap bawak gf lagi. Eh tapi asal gf kau mencangkung dekat semak?
Danial: dia bukan awek aku lah. Kawan je. Dia muntah, aku terbawak penyapu ni laju sangat.
Danial membantu hazry bangun. Aduh pening lalat hazry di buatnya. Haih, asal dia tengok cerita harry potter best je. Sekali dia yang naik, macam dunia ni yang terbang. Vernon menyuruh mereka berdua masuk. Alasan danial pergi rumah vernon pakai penyapu sebab rumah michael jauh dari rumah vernon. Boleh nak jalan kaki, tapi takut si hazry ni penat pulak. Ye lah, baru baik kan?
Danial: aku sebenarnya datang sini sebab ada benda aku nak mintak tolong.
Vernon: aku tahu.
Danial: kau tahu?
Vernon: tahu yang kau datang sini sebab nak mintak tolong. Alah orang macam kau kan bagai kacang lupakan kulit. Bila senang mana nak ingat aku. Bila susah baru cari. Dah nak habis cerita baru watak aku wujud.
YOU ARE READING
RUN AWAY
Rastgele"Percaya atau tak, dari pelajar sekolah menjadi penyelamat untuk dunia yang tidak diketahui kewujudannya." Sorry kalau story ni tak berapa best. Aku harap korang enjoy and thanks sudi baca cerita mengarut aku. Thanks for cover by- @haruna1zumi And...