Yana: hazry!!! Brittany!!!
Hazry/Brittany: yes!!
Yana: tolong kemas cafe ni sementara I dgn zack pergi breakfast. Make sure you guys tak buat masalah. I tak nak korang cedera. Understand??
Hazry/Brittany: yes sir!
Yana pun keluar. Hazry meluru masuk ke dalam stor cafe a.k.a tempat lepak diorang. Takkan lah dia dgn brittany je yang buat kerja. Mesti lah yang lain pun dia heret sekali.
Hazry: wahai kawan kawan ku sekalian, yana mintak kita set up cafe sementara dia breakfast dgn zack.
Rose: ala, sekarang ke???
Hazry: ye lah, takkan esok pulak.
Sara: lyna tak datang sekolah ke??
Rose: jangan tanya lah. Memang dia dah sesat. Tak jumpa jalan nk masuk pintu pagar sekolah.
Hazry hanya mengangguk. Lyna, mentang mentang bukan dak dak asrama lupa terus sekolah. Rose pun bukan budak asrama. Cuma sara, hazry dgn brittany je yang tinggal di asrama.
Brittany: so kita bahagi bahagi tugas macam biasa. Aku dgn sara akan kemas bahagian dapur. Rose kau kemas bahagian depan and hazry sila buang sampah.
Hazry: asal asyik aku yang buang sampah??
Brittany: hello, tolong eh. Sampah semalam pun aku yang tolong buang.
Hazry: yelah yelah.
Sara: so kita dah boleh buat kerja kan??
Rose: jom lah. Aku nk kerja aku cepat habis. Boleh rehat.
Mereka kemudiannya melakukan tugas masing masing. Setelah selesai dan pastikan cafe dalam keadaan bersih diorang kembali ke bilik stor. Lagipun masa makan murid murid pukul 10.10. so diorang ada masa untuk rehat sementara tunggu pukul 10.10.
Rose: aku penat weyh
Brittany: aku nk tidur
Hazry: weyh sara, main rambut aku.
Macam-macam ragam. Masa sekarang lah diorang nk main nk rehat sebelum diorang kena bekerja keras selama beberapa jam dan mengemas. Mesti korang pelik kan kenapa diorang. Diorang sebenarnya nk tolong yana dan nk cari tempat lepak. Maklumlah diorang dah habis periksa and kelas pun kena rembat. Sekolah tak nk bagi cuti tapi tak sediakan tempat. Haih pelik pelik. Tapi disebabkan dah selalu sangat tolong jadi diorang pun dijadikan pembantu yana sampai tahun depan.
Tok,tok,tok
Prof. Atie: hey kids. Actually I need some help.
Hazry: what is it??
Prof. Atie: tak, cafe ni akan ada kan event selama tiga hari so I want all of you help me with decoration. And I nak you guys tolong bantu untuk melancarkan lagi majlis tu.
Brittany: no problem. Bila event tu start??
Prof. Atie: next week. Tapi korang boleh lah slow slow decorate cafe ni. Thanks guys. I akan belanja korang makan lepas habis event.
Hazry: good to hear that. Okey prof. Kalau tak ada pape kitorang nk keluar dulu. Nk tolong yana.
Prof. Atie: okey. Thanks again.
YOU ARE READING
RUN AWAY
De Todo"Percaya atau tak, dari pelajar sekolah menjadi penyelamat untuk dunia yang tidak diketahui kewujudannya." Sorry kalau story ni tak berapa best. Aku harap korang enjoy and thanks sudi baca cerita mengarut aku. Thanks for cover by- @haruna1zumi And...