Sepanjang latihan hazry tak bercakap dgn sara. Sekali lagi hazry angin dgn sara. Yang lain dah tak tahu nk cakap macam mana. Hazry hanya diam. Maybe dia still marah pasal tadi. Namun latihan tetap diteruskan. Sampai lah pukul 9.
Mr. Chong: okey korang dah boleh balik.
Rose: thanks mr. Chong.
Mereka semua berhenti di hadapan pintu pagar. Ada tempat tunggu parent kat situ. Diorang tunggu rose dgn lyna balik baru diorang balik.
Sara: weyh hazry, brittany aku minta maaf. Aku takut sangat tadi sbb tu aku bagitahu. Lagipun lambat laun akan kena tangkap jugak.
Sara mula mengambil langkah pertama dengan meminta maaf. Brittany hanya diam dan mengangguk. Dia dah lama sejuk. Hazry pula hanya diam. Tak memberi sebarang riaksi. Mls nk menjawab.
Sara: hazry,aku minta maaf. Sorry.
Sara mula mendekati hazry. Hazry hanya mengelak. Mood dia belum betul² baik. Sara mendekati hazry lagi. Yang lain hanya memerhati. Tak berani menyampuk. Tiba² satu kereta datang. Kereta ayah rose.
Rose: korang aku balik dulu eh? Bye.
Lyna: bye.
Brittany: datang esok!!! Kalau kau tak datang siap kau!!
Rose hanya membuat tanda okey. Selang beberapa minit kereta mak sedara lyna pula. Lyna pun pergi kearah kereta itu. Sempat dia melambai kearah hazry, brittany dan sara. Kali ni tinggal mereka bertiga. Mereka bertiga mula berjalan ke arah asrama. Pelajar tahun ketiga dah boleh naik awal sbb diorang dah habis exam. Tak perlu ulang kaji macam pelajar lain.
Sara: hazry kau still marah aku ke???
Hazry hanya diam. Dia terus berjalan meninggalkan sara dan brittany di belakang. Sara hanya mengeluh.
Brittany: kau biar lah dia dulu. Bagi dia sejuk. Nanti okey lah tu.
Sara hanya mengeluh lemah. Nak kata salah dia, memang terang² dia tak bersalah. Dia cuma jujur. Brittany pun dah redho dgn hukuman yang dia akan dapat. Lagipun bukan selalu kena tangkap. Akhirnya mereka naik ke bilik masing². Bilik sara dan brittany di paras satu. Bilik hazry pulak tercampak di paras tiga. Author tahu tu jauh tapi itu lah realiti dia.
Brittany P.O.V
Seperti biasa, lepas ganti baju brittany akan lepak atas katil. Dia keluarkan novel dia dan mula lah sesi membaca di atas katil. Well membaca jambatan ilmu. Betul tak??? Sedang brittany mengahayati bacaannya dia rasa katilnya bergoyang.
Brittany: hazry???
Hazry: hh....hai. Kau sibuk tak?? Aku nk ajak kau main.
Brittany betulkan kedudukan dia dan beri sedikit ruang untuk hazry duduk. Di tangan hazry ada sebuah buku dan pencil case. Brittany mula menyambung pembacaannya yang terganggu. Hazry asyik pandang je brittany. Ni salah satu penyakit hazry. Suka kacau org membaca. Haih.
Hazry: eee tak payah lah baca novel tu. Brittany, jom lah main!!!
Hazry terus menggoncang brittany tanpa henti supaya brittany tutup novelnya. Brittany menutup novelnya dan memandang hazry malas. Apa lah yang budak ni nk??
Brittany: kau nk apa ni???
Hazry: jom main pin ball.
YOU ARE READING
RUN AWAY
De Todo"Percaya atau tak, dari pelajar sekolah menjadi penyelamat untuk dunia yang tidak diketahui kewujudannya." Sorry kalau story ni tak berapa best. Aku harap korang enjoy and thanks sudi baca cerita mengarut aku. Thanks for cover by- @haruna1zumi And...