❄️POWER❄️

89 8 1
                                    

Henry: memandangkan aku yang paling tua so aku akan beri korang taklimat tentang latihan yang korang akan jalankan.

Hazry: kita ni dah macam nk jadi tentera. Taklimat bagai. Ni yang aku benci ni.

Adam: kau boleh cepat sikit tak?? Kita tak ada banyak masa ni.

Henry: sabar lah. Aku baru nk acah acah jadi komender. Untuk pengetahuan korang, kita akan berpecah menjadi lima kumpulan. Hari ni korang akan ke hutan untuk berlatih cara nk stabil kan kuasa korang.

Brittany: so kitorang akan berpasangan dengan korang??

Henry: yes, tepat sekali. Grandpa Edwind dah bagi senarai pasangan dekat aku. Aku akan umumkan pasangan masing masing. Jangan sesekali tukar pasangan! Okey pasangan pertama......

Rose: ni misi mencari jodoh ke apa ni??

Henry: rose, jangan menyampuk. Kalau tak nk kena bakar, baik diam.

Rose: fine!

Henry: yang pertama, adam dengan sara. Korang kena pergi ke kawasan timur. Cari mata air dekat sana. Dan mula berlatih di kawasan tu. Next, michael dgn rose. Korang pergi sebelah barat. Dekat sana akan ada seseorang yang akan melatih korang. Korang kena cari dia berdekatan dgn pokok utama.

Michael: siapa??

Henry: kau nampak muka aku ni macam atuk kau?? Takkan?? So jangan tanya. Aku pun tak tahu. Okey seterusnya, alexis dgn brittany.

Alexis/brittany: what!!

Alexis: kau mesti salah baca ni, takkan kitorang pasangan?

Brittany: tak tak mungkin lah. Cuba kau baca sekali lagi.

Henry: seterusnya, alexis dgn brittany. Korang akan ke dark forest bersama dgn danial dan hazry. Bila dah sampai dark forest korang kena berpecah.

Hazry: kejap kejap, asal kitorang tak masuk hutan yang sama dgn diorang??

Henry: eh banyak tanya lah. Korang pergi jelah.

Henry mula naik bengang. Bukan dia mr. Edwind nk tanya macam macam. Dia just pemberita. Kalau nak tahu pergi lah tanya mr. Edwind. Semuanya dah nampak teruja kecuali 3 org manusia. Siapa nk teruja bila kena partner ngan enemy abadi kan??

Lyna: er...henry, aku macam mana??

Henry: entah lah. Mr. Edwind tak tulis pulak dekat sini. Nama aku pun sama. Nanti kita pergi jumpa grandpa.

Lyna mengangguk setuju. Yang lain dah mula jump into conclution. Ada yang rasa diorang ni ada pape. Ada yang buat tak tahu. Ada yang....bergaduh. Siapa lagi kalau bukan alexis dan brittany. Tertanya-tanya jugak kenapa mr. Edwind letak diorang sekali. Macam anjing dgn kucing dah diorang. Tapi pergaduhan itu tak begitu panjang sbb diorang memang dah kena pergi. Mereka mulakan perjalanan yang panjang berbekalkan satu uncang bersaiz sederhana. Uncang ni kira macam poket doraemon lah. Nampak kecik tapi boleh muat banyak benda.

Adam/sara p.o.v

Adam: jauh kita jalan. Mana mata air ni??

Sara: tulah, aku dah penat ni. Kita rehat kejap boleh tak??

Adam: kita berhenti kat sini jelah dulu. Aku pun dah penat ni.

RUN AWAY Where stories live. Discover now