❄Part 16

24 3 0
                                    

Eunbyul menikmati cuaca yang indah. Tiba-tiba pinggangnya dicuit oleh seseorang.

"buat apa tu?" soal Hangyul.

"tengah cari hati awaklah!" balas Eunbyul.

"Yeke? Jumpa tak?"

"Tak jumpa. Puas saya cari." Eunbyul menarik muncung panjang.

"Tak payah cari, saya dah ada dekat sini. Jom pergi bersiar-siar, nak?" ajak Hangyul.

"Dekat mana?"

"Dekat hati saya!" jawab Hangyul.

"Nak!" Eunbyul terus memeluk lengan Hangyul.

.....

Mereka bersiar-siar di taman sambil makan aiskrim yang dikongsi. Bukan tak mampu beli dua, mengada nak berkongsi.

Hangyul menyuap aiskrim berperisa mint itu ke dalam mulut Eunbyul.

"Sejuk! Sejuk lagi mata memandang awak~" Eunbyul ketawa kecil.

"Mengada!" Hangyul mencuit hidung Eunbyul.

"Awak nak tahu sesuatu?"

"Apa dia?"

"Sejak saya kenal dengan awak, saya rasa perangai saya dah berubah." kata Eunbyul.

"Yeke? Berubah macam mana?"

"Dulu saya pentingkan diri, saya nak semua orang ikut cakap saya je. Sampaikan Mummy dan Daddy pun kena tunaikan semua permintaan saya." jelas Eunbyul.

"dan sekarang?"

"Sekarang saya rasa apa yang saya nak semuanya dah lengkap. Terutama sekali awak, Hangyul. Bila saya minta awak jadi pengawal peribadi saya, sebenarnya saya nakkan awak. Jadi, kerja awak sekarang hanya jaga saya seperti mana yang awak nak, awak bukan pengawal peribadi saya. Tapi, awak kekasih saya." kata Eunbyul, lalu tangannya melingkar di dada Hangyul.

"Jadi, saya dibayar gaji sebab saya jadi kekasih awak?" Eunbyul mengangguk sambil tersenyum.

"Hm, kalau cara kekasih jaga buah hati dia bukan macam ni. Tapi," Tubuh Eunbyul dicempung lalu wajahnya didekatkan dengan wajah Eunbyul.

"macam ni" satu kucupan singgah di dahi Eunbyul.

"nanti saya suruh Mummy dan Daddy naikkan gaji awak ya." Seloroh Eunbyul. Mereka berdua ketawa mengekek.

"Nakal! Naik gaji, kita up level la." usik Hangyul.

"Jangan melampau ya!" pipi Hangyul dicubit geram. Dalam kegembiraan mereka, Eunbyul berjaya membuat Hangyul melupakan kesedihannya.







                               •••••

Hani mengemaskan meja setelah pelanggan mula berkurang. Mangkuk yang sudah kosong diletakkan ke dalam dulang.

Nenek Kang yang baru keluar dapur terus terjerit kecil melihat Hani yang sedang mengangkat dulang dengan mangkuk bersusun menggunung.

"Hani, kenapa angkat banyak-banyak? Kamu tu tengah mengandung. Sudah, biar nenek yang angkat." Nenek Kang melarang Hani.

"Nenek, kandungan Hani ni baru dua minggu. Hani masih boleh buat kerjalah." Hani berdegil.

"Jangan degil, pergi berehat. Budak Minhee ni pergi menjala ke menyelam? Apa yang lama sangat tu!" bebel Nenek Kang apabila kelibat  cucunya yang seorang lagi tak kelihatan.

"Sekejap lagi baliklah dia." kata Hani yang tersenyum mendengar bebelan Nenek Kang.

Hani duduk berehat penjuru kedai sambil meregangkan badannya.

The Day In December (✔)Where stories live. Discover now