Bab10

385 28 10
                                    

-Rumah Jimin-

"Bagi tangan kau."Kata Jimin.

"Hah ? Taknak !"Yuju membantah.

"Bagi je lah !"Tangan Yuju ditarik dan diletakkan krim.

"Argh !!! Sakit,Jimin !! Pedih lah !!"Yuju cuba menolak Jimin.

"Sorry !"

"Kau cuba nak seksa aku ke hah ?! Kau tak puas hati lagi ?!"Bentak Yuju.

"Fitnah tu tak baik tau."

"Aku benci la kau !!"Yuju menolak Jimin.

"Lantak lah kau.Aku peduli apa."Jimin berwajah selamba.

-rumah Jungkook-

Eunha bangun dari tidur bila dia rasa rambut depan dia diusap lembut.Terkejut tengok Jungkook yang baring mengiring ke arahnya dengan menongkat siku di atas bantal.

"Good morning."Jungkook senyum memandang Eunha.

"Hurm ? Eh dah pagi lah.Tak pergi kerja ke ?"Soal Eunha yang masih mengantuk.

"Tak.."Jungkook menjawab mesra.

"Kenapa ?"-Eunha

"Harini aku jaga kau.Arasseo ?"Kata Jungkook.

"Huh ?"

"Cepat cakap."Jungkook duduk sambil meletak bantal atas pehanya."kau nak makan apa ? Aku masak harini"Soal Jungkook.Eunha terasa nak ketawa.

"Apa ? Kenapa gelak ?"Soal Jungkook .

"Kau nak masak untuk aku eh ?"Eunha ketawa.

"Yelah.eh,aku tahu masak tau ? Jin hyung yang ajar okay."-Jungkook

"Pft !!"Terhambur ketawa Eunha.

"Cepatlah cakap.Nak makan apa.Aku masakkan."-Jungkook

"Nantilah.Aku nak sambung tidur sekejap."kata Eunha.

"Bangunlahh..Dah pagi lah."Jungkook merungut.

"Ala bolehlah .Aku nak tidur sekejap je."

"Tulah.Semalam bukan main tidur lewat sebab layan Eunsoo.Kan dah ngantuk ? Meh sini."Jungkook menepuk bantal di atas pehanya supaya Eunha meletakkan kepala di situ.Eunha hanya menurut.

"Tidur lagi lambat2.Siapa suruh ?"Jungkook mengusik sambil mengusap kepala Eunha .

"Aku bukan apa,Jungkook.Aku dah lama tak jumpa dia.Lagipun,kau tahu kan aku ni sakit.Dah tentu lah aku nak luangkan masa dengan dia.Dia sebahagian dari diri aku.Nanti tak dapat jumpa dah."Kata Eunha.

"So kau nak tinggalkan aku lah ni ? Hm ?"Seram suara Jungkook.

"Thats not what I mean.Dah takdir aku.Bende betul."Suara Eunha jadi sayu.Matanya tertunduk.

"Dah lah.Aku tak nak dengar lagi kau cakap macam tu.Kau tahu tak ? Aku pun ada penyakit."Ujar Jungkook.

"Kau ada ? "Terkejut Eunha.

"Lepas kematian keluarga aku,aku jadi tak tentu arah.Waktu tu..aku dapat penyakit.Bukan aku sorang.Tapi ahli2 Bts semua kena."-Jungkook

Pertama kali Eunha dengar tentang penyakit mereka.

"Kitaorang ada perbezaan sifat yang akan bertukar mengikut emosi.Tapi aku sumpah..tu semua bukan kehendak kitaorang kalau kitaorang bertukar sifat.And..kalau kitaorang tak dapat apa kitaorang nak....kitaorang akan bertukar ..jadi ganas.and agak panas baran."Kata Jungkook.

"Lebih kurang macam..."Eunha tak sempat habis kata2nya.

"Macam psiko."sambung Jungkook.Eunha memandangnya serba salah.Jadi bukan salah diorang kalau penyakit tu tiba2 menyerang mereka.

Truth In Me [Bangchin]Where stories live. Discover now