Malam tu,Eunha tertidur di sofa menunggu Jungkook.Siap berselubung dengan selimut tubuhnya.
Jungkook masuk dalam rumah lalu mencari Eunha .Dia nampak Eunha atas sofa.Eunha ditatapnya lama.Tapi dia terus naik tangga menuju ke bilik untuk salin baju terlebih dahulu.
Lepas dah bersihkan diri,Jungkook baring atas katil sendirian.
Kenapa dia tak kejut Eunha ? Dia tak nak gadis itu terganggu tidurnya.
Fikirnya hendak bangunkan Eunha supaya badannya tak sakit tidur atas sofa.Tapi disebabkan dia tengok Eunha macam nyenyak tidur jadi tak sampai hati nak kejutkan dia.
Raut wajah Jungkook seperti resah memikirkan sesuatu.Dia cuba lelapkan mata tapi tak boleh.
Tak lama lepas tu,dia turun bawah menuju ke ruang tamu.Lalu dia menyandarkan kepala ke atas sofa yang Eunha tiduri.
Lewat malam itu ,Eunha terjaga.
Jungkook pula tidur lena sambil diperhatikan Eunha.
Rambut Jungkook dielus lembut sampai dia terjaga dari tidur.
"Mianhae.Aku kacau kau tidur."Kata Eunha sambil duduk dari pembaringan.
"Ani..Gwaenchana."Jungkook menggosok matanya menahan ngantuk.
"Hurm,kenapa kau tidur sini ?"Tanya Eunha pada Jungkook dengan lembut.
"Kau tu kenapa tidur sini ? tak selesa tidur atas sofa.Nanti kau sakit badan."Kata Jungkook.
"Takdelah.Aku tunggu kau balik.kau tak sakit tengkuk ke ? Kenapa kau tak tidur je dalam bilik terus ?"soal pula Eunha.
"Saja."Jungkook melentokkan sisi kiri kepalanya ke lutut Eunha.
"Lately ni aku suka tidur atas sofa.Kau tidur lah dalam bilik.Mesti kau penat sangat.."Kepala Jungkook dibelai.
"Aku tak boleh tidur kalau takde kau.."Kata Jungkook perlahan.
"Kau ada masalah kan ."Kata Eunha.
"Hm ?"Jungkook mendongak memandang Eunha.
"Aku tahu kau ada masalah.Masalah apa ? Duduk lah sini."Lengan Jungkook ditarik kemudian Jungkook bangun dan duduk atas sofa.Kepalanya diletokkan pada bahu kanan Eunha akibat menahan keletihan semalam.
"Aku..tak nak kau tahu pasal ni.Aku tak nak kau tertekan .Tapi..disebabkan perkara ni makin menjadi-jadi,aku terpaksa bagitahu kau supaya kau jaga keselamatan kau."Kata Jungkook.Tangan kanan Eunha diraih dan digenggam.
"Apa dia ? Bagitahu je lah."
Jungkook menghela nafas berat kemudian dia memulakan bicara.
"Kat office aku tu..ada seorang perempuan ni..Nama dia Rose..Dia..setiap hari kacau aku.Sampai aku tak tenang nak buat kerja."Kata Jungkook.
"Aku tahu."Balas Eunha .
Membuntang mata Jungkook sambil mengangkat kepala memandang Eunha.
"Kau tahu ?!"Dia terkejut.
Eunha mengangguk.
"Macam mana kau tahu ?"tanya Jungkook.
"Pagi tadi dia datang sini."Kata Eunha.
"Apa ?!"
Eunha senyum sinis pada Jungkook.
-Flashback-
"Bos,Ada perempuan nak ceroboh masuk !"Kata orang suruhan Jungkook.
"Hm.Siapa ?"
"Saya tak tahu.Tapi dia nak jumpa bos.Kami tak bagi,dia menjerit-jerit kat luar tu."Kata Joe.
YOU ARE READING
Truth In Me [Bangchin]
FanfictionBts merupakan kumpulan keturunan mafia yang hebat.Cuma keturunan.Tapi diri mereka tak berapa menguasai sikap ganas .Cuma bersifat dingin dan tegas.Baran,dan agak baran. Mereka mempunyai musuh keluarga kepada satu kumpulan yeoja,iaitu Gfriend ..Denga...