Bab35

242 14 3
                                    

Tapi Eunha tiba2 menarik tangannya.

Jungkook menoleh memandang Eunha semula.Eunha juga merenungnya tajam.

Eunha menarik tangan Jungkook kemudian membawa kepala Jungkook di sebelah kiri kepalanya .Lalu dia bisikkan sesuatu.

"Jumpa aku kat rumah aku.Aku akan naik kereta aku.Kau ikut dari belakang.Jangan tanya kenapa..Dan jangan bercakap dengan sesiapa kat dalam rumah ni.."Bisiknya.

Jungkook terkejut.Apa sebenarnya yang berlaku ni ?

Terus Eunha memandang Jungkook lalu dia keluar dari bilik.Jungkook yang tercungap-cungap lantas mengekorinya.

•  •  •

"Jangan bagi sesiapa pun masuk dalam kawasan rumah ni."Kata Eunha pada pengawal.

"Baik,Cik."

Eunha pun membawa kereta merahnya masuk ke perkarangan rumahnya.Warna kereta dia merah tapi gelap sikit daripada Eunsoo.

"Tapi..Cik Eunha tak benarkan sesiapa masuk."Kata pengawal pada Jungkook.

Pengawal tu dapat panggilan dari Eunha.

Bagi Jungkook masuk.Pastikan takde sesiapa selain dia.

"Baik,Cik."Panggilan dimatikan."Selamat datang,Tuan.Sila masuk."Kata pengawal tu.

Jungkook pun memandu dan parking di perkarangan rumah mewah itu.

Jungkook masuk dalam rumah itu mencari Eunha.Dan tepat Eunha menunggunya di depan pintu masuk rumah itu.

"Jungkook.Masuk."Tangan Jungkook ditarik masuk dalam rumah.

"Eunha ,apa jadi ni ? Aku betul2 tak faham.Kenapa pembantu and orang2 kau semua ada kat luar ? Kenapa tak masuk dalam je ?"Jungkook bingung dalam kepenatan.

"Sebab aku dah tak boleh percaya sesiapa selain kau,Jungkook."kata Eunha.

"Maksud kau apa ? Ni kenapa muka kau lebam ni.Bagitahulah aku..jangan buat aku susah hati macam ni."pipi Eunha dipegang.

"Ya aku akan bagitahu kau.Duduk dulu."Jungkook dibawa ke sofa.

"Kejap,kejap.Kau betul Jungkook kan."Kepala Jungkook dipegang dan diperiksa wajahnya.

"Habistu siapa ? "-Jungkook

"Kau Jungkook kan ? "

"Haih.Iye."

"Buktikan."

"Erm..kau pernah ada kesan luka kat kaki.Terkena libas."Ujar Jungkook.

"Ha,betul.Fuh.."

"Sebenarnya apa yang berlaku."

"Petang tadi..Rm Oppa call aku.Dia kata Mingyu terlepas."kata Eunha.

"Hah ?! Terlepas ?!"Jungkook terkejut.Mustahil .Kawalan Rumah Rm tu terlalu ketat untuk Mingyu keluar.

"Nae.Orang yang pukul aku..mula2 aku fikir itu kau..aku ingat kau tak makan ubat tau..so aku fikir kau dah jadi teruk.Tapi bila lama2 tu..aku baru perasan yang tu sebenarnya bukan kau."kata Eunha.

"Macam mana kau tahu ?"Jungkook menyoal.

"Doktor kau pagi tadi dia ada cakap..kau dah sembuh sepenuhnya so kau tak perlu pun bergantung dengan ubat tu.Tapi aku pelik jugak kenapa kau tiba2 marah2 pukul aku semua."Eunha menjelaskan dengan teliti.

"Kau terlupa satu lagi sebab yang tu bukan aku."-Jungkook

"Sebab apa ?"-Eunha

"Kau gila ke aku nak pukul kau ? Itu paling mustahil.Aku marah macam mana pun,aku takkan sesekali pukul kau."-Jungkook

Truth In Me [Bangchin]Where stories live. Discover now