Bab28

226 12 4
                                    

-Rumah Jungkook-

-Ruang tamu-

"Bye,Sweetheart."Eunha dipeluk dari belakang dan pipi kirinya dicium lembut.

Eunha tersenyum bahagia.
Lalu Jungkook memusingkan Eunha menghadapnya.

Rambut Eunha dibetulkan.

"Kau.."Jungkook bersuara.

"Hm ?"-Eunha

"Jaga diri tau."Kata Jungkook sambil memegang kepala Eunha dengan kedua-dua tangannya.

"Okay."

"Kau jangan risau.Depan kanan kiri belakang ada bodyguard.Diorang akan jaga kau kat sini."Ujar Jungkook.

"Okay."

"Hm.Aku pergi dulu."

"Jungkook."Eunha tahan lengan Jungkook .Dia agak gugup.

"Yea."Jungkook menyahut dengan lembut.Dua2 tangan Eunha dipegangnya bertentangan.

"Nak keluar boleh ? Lisa ajak pergi shopping."Pinta Eunha.

"Aku bukan tak bagi.Tapi dia tu boleh ke jaga bunny aku ni ?"Dagu Eunha dipegang dan diangkat.

"Boleh."

"Iye ? Dia cakap ?"-Jungkook

"Nae .Dia kata dia bawak bodyguard.Khas untuk aku."Kata Eunha.Lisa memang pentingkan keselamatan Eunha lagi2 lepas apa yang dah jadi pada keluarga Eunha.

"Siapa je tak sayang kau ? Semua sayang kau.Aku lagi sayang."Kata Jungkook mesra.Eunha tersenyum.

"Boleh tak aku pergi ?"Soal Eunha.

"Mestilah boleh.Tapi kau kena jaga diri."Kata Jungkook."nanti kalau ada apa2,Call me first.Okay ?"

"Okay."

"Goodgirl.Bye .."Ucap Jungkook dengan perlahan.

"Bye bye ~!"

Kepala Eunha dibelai sebelum Jungkook keluar dari rumah.

"Joe.Dean.Aku nak keluar.Korang jaga rumah ni tau."Kata Eunha.

"Bos.Bagi kami ikut ."Kata Joe.

"Ah ,kau.Takde."Eunha mengusik tapi betul apa katanya.

"Tapi keselamatan bos ?"-Dean

"Nak berapa ramai bodyguard ? Lisa bawak dua untuk kitaorang.Tambah korang,empat orang.Kita nak pergi macam mana ? Empat tambah dua dah enam orang.Campur driver je dah tujuh orang.Nak letak korang kat mana ? Tayar ? Bonet ?"Seloroh Eunha melawak.

"Er..😅😅"

"Duduk je kat sini.Makan apa ada.Lagipun,korang boleh lah berkawan dengan orang2 suruhan Jungkook tu.Nampak dingin je korang."Kata Eunha.

"Tapi..kami okay je lah dengan diorang ,bos."-Joe

"Yeke ? Macam musuh ketat je aku tengok korang semua.Takut aku.Jeling2 kan ? Fikir aku tak nampak ?"Kata Eunha.Suaranya macam tengah bergurau tapi dia serius.

"Erk..kami cuba."-Dean

"Cuba lah berbaik.Aku tahu kita pernah bermusuhan dengan diorang.Tapi diorang baik dengan aku.Korang pun baik dengan Jungkook.So apa kata tamatkan permusuhan ni ?"Kata Eunha.

"Okay,bos."

"Hm.Good.Nanti Lisa dah sampai bagitahu .Aku nak bersiap ni."Kata Eunha.

"Alright,boss."

Truth In Me [Bangchin]Where stories live. Discover now