Bab40

285 12 14
                                    

Rose marah bila dia dipecat akibat tak menjalankan tugas dengan baik.Dia dibuang kerja juga kerana mengganggu Jungkook.

Jungkook rasa puas hati.Akhirnya dia boleh buat kerja tanpa sebarang gangguan.tapi dia tahu dia tak patut rasa gembira sangat sebab dia kenal Rose macam mana.

-Office-

"Cik,cik Rose tak boleh masuk."

Rose meluru masuk dalam pejabat Jungkook tanpa menghiraukan halangan pekerja di situ.

'Bam !!!'

Meja kerja dihentak.

Jungkook membiarkannya sahaja dan sambung kerjanya.

"Kenapa kau biar je aku kena buang kerja,Jungkook ?! Kenapa !!!"

Jungkook diam tidak mempedulikannya seolah-olah dia tiada di situ.

"Kau tahu betapa sakitnya hati aku bila kau panggil dia macam tu ?! Panggilan tu sepatutnya untuk aku ,Jeon Jungkook !!"Bentaknya tak puas hati tentang Eunha kelmarin.

Jungkook diam.Sebab bagi dia,layan perempuan tu memang hanya membuang masanya saja.

"Jungkook,please.."Rose cuba mendekati Jungkook.

"Eh bila kau nak berambus ?"Jungkook dah tak dapat menahan marahnya.

"Apa yang susah sangat kau nak cintakan aku hah ?!!!"

"Kau tahu ? Lisa..adik tiri kau ada bagitahu aku yang kau ni sakit mental."Kata Jungkook.

"Memang !! Aku gila disebabkan kau !! Dulu..waktu sekolah aku suka kau !! Tapi kau ?? Kau suka Eunha daripada aku ?!! Aku cuba nak halang perkahwinan kau dengan dia tapi aku tak boleh disebabkan abang2 kau tu !! Sekarang aku dah balik sini,aku nak kau balik !!"Balas Rose.

"Amboi.Kau fikir aku barang ? Main pas2 .Macam tu ?"-Jungkook

"Kau milik aku ,Jungkook ! Milik aku yang Eunha dah rampas !"-Rose

"Itu kata kau.Kata2 orang gila memang tak boleh percaya kau tahu ? Aku masih waras."kata Jungkook serius.

Rose meradang marah.

"Jadi bagi aku,aku cuma milik Eunha !!!"Nada Jungkook terus berubah.

Wajah Rose berubah jadi lagi bengis.

"Aku akan bunuh dia. ."kata Rose perlahan.

'BAM !!!!'

Meja pejabat dihentak kuat sambil Jungkook bangun sehingga terhinjut Rose ketakutan.

"Kalau kau berani apa2kan dia,kau tahu apa nasib kau."Ugut Jungkook dengan wajah bengis .

"Tapi aku sayang kau,Jungkook."

"Kau takde lelaki lain ke ?tak masalahnya sekarang ni aku cuma sayang Eunha.Faham tak ?! Aku takde perasaan langsung kat kau ! "kata Jungkook.

"Aku akan dapatkan kau,Jungkook."

"Ok.Kau degil kan ? Okay takpe.Kita tengok."Sinis Jungkook.

Rose meradang marah lagi lalu dia beredar dari situ.

Hati Jungkook panas.Entah setiap kali Rose datang dekat dengan dia,dia jadi tak tenang.

Jungkook menenangkan diri.Lalu Jungkook senyum sinis kemudian dia mencari contact Eunha dalam telefonnya.

-on call-

Terdengar ketawa Eunha dengan Lisa dalam telefon.

Jungkook dah agak dia akan lebih tenang dan terlebih tenang jika dia dengar suara Eunha.Lagi2 suara Eunha ketawa.Memang meredakan kemarahannya.

Truth In Me [Bangchin]Where stories live. Discover now