Bab26

207 15 2
                                    


-pagi-

"Eunha,aku nak pergi kerja ni.Bangunlah.."Kejut Jungkook.

Pelik juga.Selalunya pagi macam ni Eunha dah bangun buatkan sarapan untuk dia.

"Eunha.."Kepala Eunha dibelai.
Panas.

"yah ! Kau demam balik ?! Kau tak makan ubat,Eunha ?!"Tiba2 Jungkook marah.Sekelip mata sahaja,dia bertukar emosi.

Eunha terjaga sebab terdengar Jungkook punya suara yang tinggi.Walaupun kepala dia terasa berat,tapi dia cuba untuk membalas.

"Aku lupa.."

"Aku suruh kau makan ubat,kau tak nak dengar !! Kenapa kau tak dengar cakap aku hah ?!! "Marah Jungkook sambil membentaknya.

Eunha bangun duduk memandang Jungkook.

"Aku..aku lupa..betul..aku tak tipu..Janganlah marah aku..aku tak sengaja..hiks."Dia hampir menangis.

"Mi..Mian..mianhae,Eunha..Aku..aku tak ada niat nak marah kau..Aku tak sengaja."Eunha didakapnya."maafkan aku."

"Hiks."Eunha masih menangis perlahan.

"Janganlah nangis..aku tak suka..Kau tak salah.Cuma..lain kali kau makanlah ubat.aku tak nak kau sakit..And aku tak nak marah kau."Kata Jungkook.

Inilah yang dirisaukan Jungkook.Penyakitnya boleh menyakiti sesiapa sahaja bahkan dengan emosinya sendiri.Dia terlalu menyayangi Eunha.Bagi dia,Eunha adalah segala-galanya.

"Nae.."balas Eunha perlahan.

"Sekarang tidur okay."Arah Jungkook.

"Tapi sarapan kau-"

"Ikut cakap aku."Tegas Jungkook.Eunha pun menurut.Takut kalau dimarahi lagi.

Jungkook menyelimuti Eunha sebaik sahaja Eunha baringkan diri dan kemudian dia kucup dahi gadis itu.

"Im sorry,sweetheart.Forgive me ?"Suaranya menjadi mesra.

Eunha mengangguk.

Petang tu, baru Eunha bangun .Dia turun ke bawah.

"Kenapa tak panggil aku ? "Dingin suara Jungkook .Marah hanya disebabkan Eunha turun tangga sendirian.Dah lah keadaan dia tak berapa nak sihat.

"Ah,gwaenchana.Aku boleh turun sendiri."Kata Eunha sambil memandang Jungkook.

Jungkook ni kan.Romantik.Tapi melebih eh.Melampau pun ada.

"Duduk sini makan."Arah Jungkook .Dia sedang berdiri menyediakan makanan yang sepertinya untuk Eunha.

Eunha menghampirinya dan duduk di kerusi makan.Bertentangan dengan Jungkook.

"Kau masak semua ni ?"Soal Eunha.

"Hm."Jungkook menjawab ringkas.Sangat ringkas.

"Kau dah okay ?"Suara Jungkook kembali perlahan.

"Okay.Aku demam sikit je."Balas Eunha.

"Demam sikit apanya.Aku tahu kau masih demam waktu kau pergi rumah hoshi tu kan."Kata Jungkook dingin.

"Siapa bagitahu kau ?"Soal Eunha.Takkan Lisa ?

"Tu tak penting.Kenapa kau tak bagitahu aku ? "-Jungkook

Eunha memandangnya .

"Masa aku jalankan rancangan aku..Aku tak fikir apa2.aku cuma fikir pasal rancangan aku.Itu je."balas Eunha.

"Lain kali jangan buat lagi.Apa2 yang jadi kat kau,bagitahu aku.Jangan sorok apa2.Aku tak suka."Tegas nadanya.

"Okay."-Eunha

"Makan cepat.Lepas makan,boleh makan ubat."Kata Jungkook.

"Hurm..honestly.."Eunha tersekat dalam percakapannya.Dia menatap makanan2 yang nampak lazat didepannya.

"What?"-Jungkook

"I want to hug you to say thank you but..still sick.Takut berjangkit pulak."Ujar Eunha malu.Tak sangka dia akan cakap macam tu.

Jungkook menatapnya lalu meletakkan sudu atas pinggan.

Eunha hanya memerhati tingkah Jungkook seterusnya.

Kemudian Jungkook berdiri dari kerusi dan menghampiri Eunha.

Lengan Eunha ditarik perlahan membuatkan Eunha berdiri .Lalu Eunha dipeluk erat .Eunha hanya membalas.

Pelukan dilepaskan dan kepala Eunha dipegang dengan kedua-dua belah tangannya.

"Jangan buat aku risau lagi.Promise ?"Mesra suara Jungkook.

Eunha mengangguk faham.

Malam tu pula,Eunha bermimpi tentang kejadian dua tahun lepas yang selalu menghantuinya.

Kejadian yang betul2 membuat dia berfikir banyak kali apa cara untuk balas dendam pada mereka.

Seterusnya kau,Seungkwan !

Macam mana kau buat SinB lebam sana sini,aku akan buat lagi teruk untuk kau !! Untuk adik aku SinB !!

Truth In Me [Bangchin]Where stories live. Discover now