-Rumah Eunha-
"Aku dah cakap banyak kali dah kat kau.Kau degil."Kata Lisa.
"Manalah aku tahu.Dia tahu je aku ni masih hidup,dia terus marah bentak2 aku.Aku pon lari lah."Jelas Eunha.
"Habislah kau lepas ni."Lisa mula rasa risau.
"Kenapa ?"
"Kau dah lah larikan diri.Tahu tak aku pernah cakap ngan doktor dia baru2 ni pasal kau masih hidup."kata Lisa.
"Doktor tu cakap apa ?"Soal Eunha.
"Doktor tu cakap..waktu kau takde,teruk dia weh.And kalau kau masih hidup,mungkin ada peluang untuk dia sembuh.Untuk dia berkomunikasi dengan orang lain lagi."Ujar Lisa.
"Kau faham tak kenapa aku taknak tunjuk siapa diri aku depan dia lagi ? Sebab aku taknak dia halang apa aku nak buat kat abang2 dia."Kata Eunha.
"Tak sekarang ni dia dah tahu kau masih hidup .Kau dah pun jumpa dia tadi kan.Dia tu dah macam tu.Katakanlah kalau dia buat bende gila macam mana ?"Kata Lisa.
"Apa bende lah kau cakap ni.Mana ada."Eunha tak percaya.
"Kau dah tinggalkan dia dua tahun,Eunha.Mesti dia akan dapatkan kau balik tak kira apa pun.Kau tahu kan penyakit dia tu macam mana."-Lisa
"Merepek lah kau ni.Dah aku nak tidur.Kau pun tidur ah."Kata Eunha.
"Hm.Orang cakap kau buat tak dengar."mengeluh Lisa.
Malam tu,Eunha dapat mesej.
Kau tak boleh lari,Eunha.
Berani dia.Apa ? Nak ugut aku ?! Takpe.Kita tengok je nanti .
Keesokannya
Hari ni Eunha dan dua orang suruhannya berada di sekitar rumah Jimin.Untuk menjalankan misi dendamnya.
"Korang pergi sana."-Eunha
"Habistu boss macam mana ?"Tanya Joe.
"Aku akan bagitahu kalau dia dah keluar rumah.Kita pecah masuk dalam rumah dia sambil tu kita bawak dia sekali.Korang masuk dulu.Aku ikut korang dari belakang."Kata Eunha.
Joe dan Dean hanya setuju.
Eunha mula menghitung
'1...2...3..!!'
Joe dan Dean meluru masuk dalam rumah Jimin.
"MPHHHH !!!!"
-Rumah Jimin-
"Korang bukan ke orang suruhan Eunsoo ?! Apa korang nak hah ?!"Marah Jimin sambil diikat oleh Joe .
"Weh ,Joe.Bos mana ?"Tanya Dean tentang keberadaan Eunha.Kelibat gadis itu langsung tak muncul lagi.
Waktu tu baru diorang perasan Eunha tak de kat situ.Mana dia pergi ?
-Rumah Rm-
"Kau dah tahu ke belum siapa pembunuh Gfriend ?"Tanya Rm pada Jin.
"Aku dapat tahu..siapa pembunuh tu.Rasanya."Kata Jin.
"Siapa ?"Soal V.
"Tapi..kau jangan terkejut."-Jin
"Ape dia ?"-Jhope
"Pembunuh tu ada 13 orang..6 orang tu..muka diorang mirip kita."Kata Jin.
"Hah ?! Macam mana boleh jadi macam tu ?"Terkejut Suga.
"Pengintip upahan aku tengah siasat.Biar dia buat kerja dulu."-Jin
"No.Aku tak boleh tunggu lagi ! Korang semua nampak kan macam mana cara SinB kena bunuh ?! Aku tak terima semua tu !!"Mengamuk Jhope.
"Sabar,weh.Kita tunggu dulu."Rm menenangkan Jhope.
"Mana Jimin ni ?! Takkan dia tak nak datang ?"Rungut Rm.
"Jungkook mana ?"Soal pula Jhope.
"Ha ni yang aku nak cakap pasal tu."-Rm
"Apa dia?"semua menunggu apa yang Rm nak sampaikan .
-Rumah Jungkook-
Eunha terbaring atas sofa di ruang tamu.
Sofa tu tilam dia lembut macam katil.setengah daripada sofa tu ada tempat yang boleh baring.Kat situ Eunha berada.
Perlahan-lahan,matanya terbuka dengan lemah.Tangan dan kakinya diikat menyebabkan dia tak dapat bergerak.
Eunha melihat kakinya yang memakai kasut boot warna hitam .Masih tak dibuka tapi kedua kakinya tetap diikat dengan tali warna hitam.
Dia pandang sekeliling.
Ni bukan ke..rumah Jungkook ?
"Eunha.Kau dah sedar ?"Tiba2 kedengaran suara Jungkook.
"Kenapa kau culik aku hah ?!!!"Bentak Eunha.Dah lah masa tu dia tengah balas dendam.Gagal rancangan dia buat pertama kali.
"Kenapa kau marah ..Aku ada belikan makanan ni.Kau suka kan ?"-Jungkook
"Jungkook lepaskan aku !!!"
"Eunha,duduk diam."
"Ani.Aku bukan Eunha !! "Jerit Eunha.
"Habistu mana pergi tanda kat pipi kau ?! Kau tipu aku !! Kau fikir kau boleh bodohkan aku,Eunha ?!!"Bentak Jungkook.
Eunha tersentak dan ketakutan.Dia hanya memandang Jungkook dengan rasa takut dan tak berani nak balas apa2.
Tiba2 Jungkook duduk di depan pinggang belah kanan Eunha atas sofa.
Telapak kanan dihentak pada kepala sofa.Dia memandang Eunha tajam.
"Kalau kau bukan Eunha,kau takkan rasa terkesan bila aku bentak kau macam ni."Kata Jungkook .
Jungkook mendekatkan kepalanya pada Eunha.Eunha memandang ke kiri.
Lengan Jungkook mengunci di sebelah kiri Eunha.Begitu juga dengan lengan kirinya yang mengunci belah kanan Eunha.
Kepala Eunha digerakkan menghadapnya.
"Kau Eunha aku kan ?"Jungkook bersuara dengan perlahan.
Kepala Eunha langsung tak boleh beralih disebabkan lengan kekar Jungkook.
Eunha bertentang mata dengan Jungkook.Hidung mereka bertemu.
Eunha nak alihkan kepala dia tapi Jungkook telah mengunci pergerakan kepalanya.
Eunha cuba menolak dada Jungkook dengan tangannya yang diikat tapi makin lama dia cuba,makin rapat Jungkook menguncinya.
Eunha terperangkap di situ.
Hidung dan bibir Jungkook bersentuhan dengan pipi kanan Eunha.
Eunha cuba mengumpul kekuatannya dan akhirnya Jungkook ditolak jauh tapi takdelah sampai jatuh ke apa.
"Kau dah tak sayang aku ke,Eunha ?!"-Jungkook
"Aku nak keluar ! Lepaskan aku !"Eunha memberontak lagi.
"Eunha aku tak nak hilang kau.Sebab tu aku culik kau.Kenapa kau susah sangat nak faham aku ?"Kata Jungkook.
"Tapi bukan ni caranya !"
"Habistu aku kena ikut cara kau lah yea ? No.Kau tipu aku.Giliran kau untuk ikut cara aku."Sinis Jungkook.
YOU ARE READING
Truth In Me [Bangchin]
FanfictionBts merupakan kumpulan keturunan mafia yang hebat.Cuma keturunan.Tapi diri mereka tak berapa menguasai sikap ganas .Cuma bersifat dingin dan tegas.Baran,dan agak baran. Mereka mempunyai musuh keluarga kepada satu kumpulan yeoja,iaitu Gfriend ..Denga...