Bab14

305 22 10
                                    

Lima hari kemudian..

"Jungkook ?"Rm memanggil Jungkook yang kelihatan lemah.Topeng oksigen menutup hidung dan mulutnya.

Dia bernafas dengan perlahan.

"Eunha.."Itulah perkataan pertama yang dikeluarkan oleh Jungkook lepas dia sedar.

Walaupun bunyinya agak terjejas disebabkan topeng oksigen,tapi Rm boleh dengar yang Jungkook memang sebut pasal Eunha.

Wajah Rm berubah.

"Eunha mana hyung.."Eunha dicarinya sambil memandang sekeliling dengan mata yang lemah.

"Kau lemah sangat ni,Jungkook.Kau kena tembak.Kau kena berehat dulu."kata Rm perlahan.

"Hyung Eunha mana...Eunha mana hyung..."Jungkook menyoal beberapa kali.

"Dia..Dia dah tak ada,Jung kook."Rm kesal .

"An..andwae..."Jungkook menangis.

"Hyung.. mintak maaf sangat..Hyung tak sempat nak selamatkan dia..Hyung sampai sana je dia ..."

"Tak..tak mungkin !!!"Topeng oksigen ditanggal oleh Jungkook sendiri.

"Jungkook,hajima !!"Halang Rm.

" PANGGIL DIA !!!! AKU NAK JUMPA DIA !!!"Teriak Jungkook.

"Jungkook,dia dah mati.."Rm menahan Jungkook.

"HYUNG TIPU !!!!! MANA EUNHA ?!!!!!"Jungkook mengamuk sambil menangis.

Cepat2 Rm tekan butang untuk panggil doktor dan nurse.

Jungkook ditahan dan disuntik ubat pelali ataupun ubat penenang.

"Eunha.."Jungkook mula teransang dengan ubat penenang.

"Bertenang,Jungkook.."Rm menenangkannya.

-Rumah V-

V duduk di birai katil dengan mata yang tak dapat menahan air mata.Dia tak percaya dengan apa yang dah berlaku.

Dia masih berharap kalau itu cuma mimpi buruk.Banyak kali dia tidur dan berharap dapat bangun dari mimpi.Namun hal yang sama berlaku.Keadaan sekarang bukanlah mainan tidurnya.Ianya kenyataan.Kenyataan yang terlalu pahit.

Dia teringat Yerin jaga dia waktu dia sakit.

Dia tak dapat terima kenyataan yang Yerin dah tak ada.Juga anak dia yang dikandung Yerin.Dia bahagia masa tu.Tapi sekarang..semuanya musnah.

V menangis dan menangis lagi tak berhenti.Dia duduk di tepi katil.

-Rumah Jimin-

"Tuan..Tuan Rm suruh saya bagi makanan ni.Tuan ?"Pembantu lelaki memanggil Jimin.Namun Jimin langsung tak menyahut.Pintu banyak kali diketuk.Namun sejak haritu pintu tu langsung tak dibuka melainkan Rm yang membukanya dengan kunci pendua.

Separuh mati Jimin meratapi Yuju.Memori yang lepas tak mungkin dia lupakan.

Yuju satu-satunya tempat dia luah kesedihan .Dia asyik teringat segalanya tentang Yuju.Memori yang manis dan pahit tu mustahil untuk dipadam.

Walaupun kenangan tu sekadar kenangan dan memori yang kecil,tapi dia yakin.Dia dapat rasakan kebahagiaan masa tu.Bersama Yuju.

Dan air matanya jatuh lagi ke bantal.

Dia teringat Yuju pernah nyanyi lagu untuk dia masa di Sungai Han.

Teringat hal tu,membuatkan dia bertambah sedih .Hatinya macam ditekan kuat ke dalam.

Truth In Me [Bangchin]Where stories live. Discover now